ბიბლიოთეკა,მსოფლიოს სიძულვილი

 ევროპული, ბიბლიოთეკა, 240-ფურცლიანი  წიგნი « მსოფლიოს სიძულვილი » // La haine du monde//

Afficher l'image d'origine

 La haine du monde

 

http://www.atlantico.fr/decryptage/au-secours-lumieres-sont-devenues-folles-dangereuse-utopie-emancipation-individuelle-totale-chantal-delsol-

 

 არის 1947 წლის 16 აპრილს პარიზში დაბადებული ფილოსოფოსი, პოლიტიკური იდეების ისტორიკოსი და ფრანგი მწერალი შანტა დელსო, იგივე შანტა მიო-დელსო // Chantal Delsol ou Chantal Millon-Delsol//. მან 1993 წელს დააარსა ჰანნა არენდის ინსტიტუტი. ის 2007 წელს გახდა მორალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა აკადემიის წევრი. ის არ მალავს რომ არის ქრისტიანი, კათოლიკე. შანტა დელსოს მთავარი იდეები მომდინარეობენ ლიბერალიზმიდან, ფედერალიზმიდან, თავისებურების პრინციპზე დაფუძნებული სუბსიდიარობის პრინციპიდან.

Chantal Delsol ასევე არის გაზეთი Le Figaro-ს და ჟურნალი Valeurs actuelles-ის ჟურნალისტი, გამომცემლობა

 La Table Ronde-ს კოლექციის ხელმძღვანელი.

 

მან წელს გამოსცა 240-ფურცლიანი  წიგნი « მსოფლიოს სიძულვილი » // La haine du monde//

აი მისი რეზიუმე

 

  მეოცე საუკუნე ააოხრეს მსოფლიოს გარდაქმნის მსურველმა ტოტალიტარიზმებმა. მაგრამ მათ დაამახინჯეს მსოფლიო. ეს იყო მათი მიღწევა.

  მაგრამ შევცდებით თუ ვიფიქრებთ რომ ტოტალიტარული ილუზიები გაქრა ვინაიდან ჩვენ უარვყავით ტოლიტარიზმი როგორც ტერორი და ამავე დროს გავაგრძელეთ მსოფლიოს გარდაქმნა.

  დღეს ერთმანეთს ეკამათებიან და ებრძვიან ისინი ვისაც უნდათ  ამ, ჩვენთვის ჩვეული სამყაროს შეცვლა მათი აზრით უკეთესი რამით და ისინი ვისაც სურთ ამ,ჩვენთვის ჩვეული სამყაროს შენარჩუნება და დაცვა// ლაპარაკია სამყაროზე და არა კონკრეტულ პოლიტიკურ რეჟიმზე//.

 

    შანტა დელსოს აზრით  პოსტმოდერნული დასავლეთის ნაწილი ატანილია რევოლუციური სულით, მას სწამს რადიკალური უტოპიისა და ტოტალური იმანსიპაციის სახელით ეწევა ჯვაროსნულ ომს სამყაროს რეალობის წინააღმდეგ.

 

    ფილოსოფოსმა ასე განსაზღვრა გვიანი თანამედროვეობის //ანუ დღევანდელობის// პროექტი:

 ერთგვარი განმანთავისუფლებელ-ემანსიპატორული ისევ ბარბაროსული დემიურგია 1793 წლის და კომუნიზმის კვალზე რომელიც მოქმედებს არა ტერორით არამედ ყველაფერი არსებულის მასხრად აგდებით,ცინიზმით და რომელიც გამოხატავს ინდივიდუალურ ჟინს და არა სახელმწიფო ინსტანციების ნებას.

ესაა ჩვენი დროის ერთ-ერთი საუკეთესო ფილოსოფოსის მკაცრი, გესლიანი და უკომპრომისო ნარკვევი.


ფილოსოფოსი,  l’Institut-ის წევრი, Chantal Delsol მუშაობს ფილოსოფიის და პოლიტიკის შეხვედრის საზღვარზე. ის არის მრავალი ნაშრომის ავტორი..

 

 

 

      Chantal Delsol -ის ნაშრომი “La haine du monde”-ს ნაწყვეტი.

 

გვიშველეთ, განმანათლებლები გაგიჟდნენ  : ტოტალური ინდივიდუალური ემანსიპაციის საშიში უტოპია.

 

კომუნიზმის და ნაციზმის მაგივრად გამოჩნდა ახალი იდეოლოგია, ემანსიპაციის იდეოლოგია. არადა ემანსიპაცია მუდამ იყო ადამიანურის ზრდის პროცესი და უნდა დარჩენილიყო ადამიანურის ზრდის პროცესად.

2016 წლის  6 თებერვალი

 

ჩვენი დრო ცდილობს განმანათლებელთა ემანსიპაციის რეალიზაციას, სპობს ყოველგვარ ფესვს და ფესვგადგმას, არსებულ ტრადიციულ გარემოს და ქმნის  ისეთ საზოგადოებებს რომლებზეც ოცნებობდნენ კომუნისტები.

  დასავლეთის ქვეყნები სხვადასხვა ხარისხით ახორციელებენ პროექტს რომელიც ძალიან გავს მარქსის პროექტს.

 პოსტმოდერნულობა // La postmodernité// ზოგ ქვეყანაში, მათ შორის საფრანგეთში და ინსტიტუციურ ევროპაში დღეს მოქმედებს როგორც იდეოლოგია რომელსაც მეტისმეტად ხშირად ხელოვნურად აძალებენ ხალხებს.

   საბოლოო ანგარიშით ჩვენ ვიქნებით ისევე გაგლეჯილები როგორც არიან ტრადიციული ქვეყნები რომლებსაც ელიტები და დროის მსვლელობა აძალებენ გადასავლურება-ოქსიდენტალიზაციას //ეს ტრადიციული ქვეყნები გააფთრებით და სასოწარკვეთით ებრძვიან ზომებს რომლებიც მათი აზრით მეტისმეტად შორსაა მათი დღევანდელი მოლოდინებისგან//.

 

     დაგვადგნენ თავზე და გვაძალებენ სასწრაფოდ ემანსიპაციას თითქოს ვიყოთ გასაწვრთნელი ბავშვები ან რაღაც განსაკუთრებულად განათლებული დესპოტიზმის ქვეშევრდომები.

  

   შეხედეთ აბა რა ფანატიკური ჟინით დააძალა და შეტენა  gender ყველა თავის ქვეყანას ევროპულმა ადმინისტრაციამ.

 

   ასეთ ვითარებებში ოპოზიციონერებს უყურებენ როგორც მტრებს იმიტომ რომ ემანსიპაციის აზრი გადაიქცა იდეოლოგიად მაშინ როდესაც ის მუდამ იყო სდამიანურის და ადამიანურობის ზრდის ფრთხილი და წინდახედული, ყოველგვარი შესაძლებელი ექსცესისთვის თავის არიდების მსურველი პროცესი და უნდა დარჩენილიყო სწორედ ასეთ პროცესად.

 

   ჩვენ ვართ ისტორიის იმ მომენტში როდესაც  სწრაფვა ემანსიპაციისკენ უარყოფს ყველა შესაძლებელ საზღვარს, ყველანაირ აკრძალვას.

 

  ეს დაიწყო 1793 წელს საფრანგეთში.

  სხვაგან  განმანთავისუფლებელმა მოძრაობებმა, მაგალითად, შოტლანდიელმა განმანათლებლებმა, კი აქეს პროგრესი, მაგრამ კარგად დაინახეს თუ რა გარყვნილებამდე შეიძლება მიიყვანოს კაცობრიობა ქედმაღალი და თავის თავში დარწმუნებული გაყოყოჩებული ადამიანის ინდივიდუალიზმმა და აბსოლუტურმა ბატონობამ. ამ  შოტლანდიელმა განმანათლებლებმა მაშინვე დაიწყეს პროგრესის საზღვრების ძიება. ამაში დასარწმუნებლად საკმარისია ვიკითხოთ  Ferguson თუ Hume.

 

 მაგრამ ფრანგმა განმანათლებლებმა გამოაცხადეს რომ მათი მშობელი ისტორიული საფრანგეთი საშინელი და მთლიანად-აბსოლუტურად ცუდი რამეა. ამიტომ მათ მიზნად დაისახეს  მათი აზრით მთლიანად და აბსოლუტურად ცუდი ისტორიული საფრანგეთის ტოტალურად უარყოფა ანუ მოსპობა.

   აი აქედან დაიწყო ტოტალიტარიზმი. ეხლა ეს პროცესი,ანუ ისტორიული კაცობრიობის უარყოფა მოსპობის პროცესი გრძელდება ტოტალიტარიზმის გარეშე.

 

ტოტალიტარიზმის წარმომშობი იაკობინიზმის სათავეში იყო მე-17 საუკუნეში გაჩენილი პოსტულატი რომლის თანახმადაც  ადამიანები დღემდე ცხოვრობენ არანორმალურ პირობებში და საჭიროა ამ პირობების გამოსწორება.

 

   სწორედ ეს იდეაა ბოლშევიკების მიერ ამდენი ათასი ადამიანის მოსპობის ისტორიული ტრაღედიის წყარო.

    ბოლშევიკებმა ვინ იცის რამდენი ადამიანი გამოაცხადეს ტოტალურად მავნე და არანორმალური წარსულის აგენტებად და დახვრიტეს ან გადაასახლეს.

 

   საფრანგეთი არის ინიციატორი და აკვანი დიდი ადამიანური ტრანსფორმაციისა რომელიც დღესაც არ უარყოფს თავის ჩანაფიქრებს და მისწრაფებებს.

 

ვანდეის თუ ლიონის მცხოვრებლები მასობრივად გაჟლიტეს როგორც წარსულის ადამიანები, ადამიანები რომლებიც ჩამორჩნენ ისტორიულ პროცესს და პროგრესს.

 

   მოწინააღმდეგეების გამოცხადება ისტორიულ პროცესს და პროგრესს ჩამორჩენილ ბნელ ველურებად და ბარბაროსებად არის როგორც კომუნისტური ტოტალიტარიზმის ისე დღევანდელი დასავლური საზოგადოებების დამახასიათებელი ნიშანი //Le fait même de définir les adversaires exclusivement par leur retard dans le processus historique caractérise aussi bien le totalitarisme communiste que les sociétés occidentales d’aujourd’hui //:

 

« ეს დანაშაულები ობსკურანტისტული აზრის გამოხატულებაა», ამბობს ფრანსუა ოლანდი  ისლამური სახელმწიფოს მიერ დასავლელთა მკვლელობის დასახასიათებლად. სხვა სიტყვებით ჩვენს ლექსიკონში ცნება « თანამედროვე » ნიშნავს «კარგს  ».

 

ტერორისტულ თუ მაცდურ ტოტალიტარიზმში ძველი არის ბნელის თუ ცუდის სინონიმი.

 

    ღევანდელობა რადიკალურად წყდება წარსულს, ლაპარაკია სამყაროს წყვეტაზე,მის უარყოფაზე.

    

  დღეს ჩვენს თვალწინ ხდება სწორედ ეს წყვეტა, ძველი,ისტორიული სამყაროს  ბნელ,ცუდ, მავნე რამედ გამოცხადება, მისი ტოტალურად უარყოფა.

 

// შავ დღეში ხარ  მათ შორის ილიას საყვარელო ძველო საქართველოვ იმათ ხელში ვისაც ლამაზად ღნავილით ტანკით თბილისის დანგრევა კაი რამე გონია. დავიცვათ მათ შორის ილიას საყვარელი საქართველოც, გადავარჩინოთ ის რისი გადარჩენაც ჯერ კიდევ შეიძლება//

 

Aujourd’hui, nous vivons précisément dans cette rupture de monde.

Extrait de “La haine du monde” de Chantal Delsol, publié aux éditions du Cerf.  Pour acheter ce livre, cliquez ici.


Read more at
http://www.atlantico.fr/decryptage/au-secours-lumieres-sont-devenues-folles-dangereuse-utopie-emancipation-individuelle-totale-chantal-delsol-2578109.html#vVV8PCZPZAm0EyFU.99

 

 არის კიდევ 1908 წლის 28 ნოემბერს ბრიუსელში დაბადებული 2009 წლის 30 ოქტომბერს პარიზში გარდაცვილი  სახელგანთქმული ფრანგი ანტროპოლოგი და ეთნოლოგი Claude Lévi-Strauss// კლოდ ლევი-სტროსი// რომელმაც უდიდესი გავლენა მოახდინა  მსოფლიოში ჰუმანიტარულ და სოციალურ მეცნიერებებზე. სტრუქტურალიზმის ერთ-ერთმა დამფუძნებელმა კლოდ ლევი-სტროსმა 1950-ან წლებში განავითარა საკუთარი მეთოდოლოგია,სტრუქტურული ანტროპოლოგია. რომლითაც ღრმად განაახლმა ეთნოლოგია და ანტროპოლოგია.

 

აი ეს დიდი სწავლული გვეუბნება რომ ადამიანთა საზოგადოების საფუძველია აკრძალვა და არა ადამიანის პირუტყვულ მხეცური ჟინი მისწრაფებების  ტოტალური ემანსიპაცია.

 

         აკრძალვა და არა ტოტალური ემანსიპაციაა ადამიანთა ადამიანური საზოგადოების საფუძველი. საწინააღმდეგო შემთხვევაში საზოგადოება გადაიქცევა მხეცების ჯოგად.

http://tpe-inceste.over-blog.com/pages/B_La_theorie_de_Levi_Strauss-2666849.html

 

Lévi Strauss-ის თქმით  ინცესტის ანუ შვილების მშობლებთან და მშობლების შვილებთან თუ ერთი დედ-მამის შვილებს შორის სექსუალური კავშირის აკრძალვამ გახადა შესაძლებელი საზოგადოების შექმნა. ადამიანებმა გაიხედეს საკუთარი სოციალური ჯგუფის გარეთ და დაიწყეს სხვა სოციალური ჯგუფების წევრებთან ურთიერთობა.

 

      კლოდ ლევი სტროსის თქმით სწორედ ინცესტის აკრძალვამ ანუ მხეცური ჟინის მოთოკვამ დააფუძნა ადამიანთა საზოგადოება….

    ამიტომ დღვანდელობის პროექტი ინდივიდის ჟინის და ინსტინქტური მისწრაფებების ემანსიპაციის პროექტი ადამიანის და ადამიანური საზოგადოების დამღუპველი პროექტია.

 

 

http://www.atlantico.fr/decryptage/au-secours-lumieres-sont-devenues-folles-dangereuse-utopie-emancipation-individuelle-totale-chantal-delsol-

 

 არის 1947 წლის 16 აპრილს პარიზში დაბადებული ფილოსოფოსი, პოლიტიკური იდეების ისტორიკოსი და ფრანგი მწერალი შანტა დელსო, იგივე შანტა მიო-დელსო // Chantal Delsol ou Chantal Millon-Delsol//. მან 1993 წელს დააარსა ჰანნა არენდის ინსტიტუტი. ის 2007 წელს გახდა მორალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა აკადემიის წევრი. ის არ მალავს რომ არის ქრისტიანი, კათოლიკე. შანტა დელსოს მთავარი იდეები მომდინარეობენ ლიბერალიზმიდან, ფედერალიზმიდან, თავისებურების პრინციპზე დაფუძნებული სუბსიდიარობის პრინციპიდან.

Chantal Delsol ასევე არის გაზეთი Le Figaro-ს და ჟურნალი Valeurs actuelles-ის ჟურნალისტი, გამომცემლობა

 La Table Ronde-ს კოლექციის ხელმძღვანელი.

 

მან წელს გამოსცა 240-ფურცლიანი  წიგნი « მსოფლიოს სიძულვილი » // La haine du monde//

აი მისი რეზიუმე

 

  მეოცე საუკუნე ააოხრეს მსოფლიოს გარდაქმნის მსურველმა ტოტალიტარიზმებმა. მაგრამ მათ დაამახინჯეს მსოფლიო. ეს იყო მათი მიღწევა.

  მაგრამ შევცდებით თუ ვიფიქრებთ რომ ტოტალიტარული ილუზიები გაქრა ვინაიდან ჩვენ უარვყავით ტოლიტარიზმი როგორც ტერორი და ამავე დროს გავაგრძელეთ მსოფლიოს გარდაქმნა.

  დღეს ერთმანეთს ეკამათებიან და ებრძვიან ისინი ვისაც უნდათ  ამ, ჩვენთვის ჩვეული სამყაროს შეცვლა მათი აზრით უკეთესი რამით და ისინი ვისაც სურთ ამ,ჩვენთვის ჩვეული სამყაროს შენარჩუნება და დაცვა// ლაპარაკია სამყაროზე და არა კონკრეტულ პოლიტიკურ რეჟიმზე//.

 

    შანტა დელსოს აზრით  პოსტმოდერნული დასავლეთის ნაწილი ატანილია რევოლუციური სულით, მას სწამს რადიკალური უტოპიისა და ტოტალური იმანსიპაციის სახელით ეწევა ჯვაროსნულ ომს სამყაროს რეალობის წინააღმდეგ.

 

    ფილოსოფოსმა ასე განსაზღვრა გვიანი თანამედროვეობის //ანუ დღევანდელობის// პროექტი:

 ერთგვარი განმანთავისუფლებელ-ემანსიპატორული ისევ ბარბაროსული დემიურგია 1793 წლის და კომუნიზმის კვალზე რომელიც მოქმედებს არა ტერორით არამედ ყველაფერი არსებულის მასხრად აგდებით,ცინიზმით და რომელიც გამოხატავს ინდივიდუალურ ჟინს და არა სახელმწიფო ინსტანციების ნებას.

ესაა ჩვენი დროის ერთ-ერთი საუკეთესო ფილოსოფოსის მკაცრი, გესლიანი და უკომპრომისო ნარკვევი.


ფილოსოფოსი,  l’Institut-ის წევრი, Chantal Delsol მუშაობს ფილოსოფიის და პოლიტიკის შეხვედრის საზღვარზე. ის არის მრავალი ნაშრომის ავტორი..

 

 

 

      Chantal Delsol -ის ნაშრომი “La haine du monde”-ს ნაწყვეტი.

 

გვიშველეთ, განმანათლებლები გაგიჟდნენ  : ტოტალური ინდივიდუალური ემანსიპაციის საშიში უტოპია.

 

კომუნიზმის და ნაციზმის მაგივრად გამოჩნდა ახალი იდეოლოგია, ემანსიპაციის იდეოლოგია. არადა ემანსიპაცია მუდამ იყო ადამიანურის ზრდის პროცესი და უნდა დარჩენილიყო ადამიანურის ზრდის პროცესად.

2016 წლის  6 თებერვალი

 

ჩვენი დრო ცდილობს განმანათლებელთა ემანსიპაციის რეალიზაციას, სპობს ყოველგვარ ფესვს და ფესვგადგმას, არსებულ ტრადიციულ გარემოს და ქმნის  ისეთ საზოგადოებებს რომლებზეც ოცნებობდნენ კომუნისტები.

  დასავლეთის ქვეყნები სხვადასხვა ხარისხით ახორციელებენ პროექტს რომელიც ძალიან გავს მარქსის პროექტს.

 პოსტმოდერნულობა // La postmodernité// ზოგ ქვეყანაში, მათ შორის საფრანგეთში და ინსტიტუციურ ევროპაში დღეს მოქმედებს როგორც იდეოლოგია რომელსაც მეტისმეტად ხშირად ხელოვნურად აძალებენ ხალხებს.

   საბოლოო ანგარიშით ჩვენ ვიქნებით ისევე გაგლეჯილები როგორც არიან ტრადიციული ქვეყნები რომლებსაც ელიტები და დროის მსვლელობა აძალებენ გადასავლურება-ოქსიდენტალიზაციას //ეს ტრადიციული ქვეყნები გააფთრებით და სასოწარკვეთით ებრძვიან ზომებს რომლებიც მათი აზრით მეტისმეტად შორსაა მათი დღევანდელი მოლოდინებისგან//.

 

     დაგვადგნენ თავზე და გვაძალებენ სასწრაფოდ ემანსიპაციას თითქოს ვიყოთ გასაწვრთნელი ბავშვები ან რაღაც განსაკუთრებულად განათლებული დესპოტიზმის ქვეშევრდომები.

  

   შეხედეთ აბა რა ფანატიკური ჟინით დააძალა და შეტენა  gender ყველა თავის ქვეყანას ევროპულმა ადმინისტრაციამ.

 

   ასეთ ვითარებებში ოპოზიციონერებს უყურებენ როგორც მტრებს იმიტომ რომ ემანსიპაციის აზრი გადაიქცა იდეოლოგიად მაშინ როდესაც ის მუდამ იყო სდამიანურის და ადამიანურობის ზრდის ფრთხილი და წინდახედული, ყოველგვარი შესაძლებელი ექსცესისთვის თავის არიდების მსურველი პროცესი და უნდა დარჩენილიყო სწორედ ასეთ პროცესად.

 

   ჩვენ ვართ ისტორიის იმ მომენტში როდესაც  სწრაფვა ემანსიპაციისკენ უარყოფს ყველა შესაძლებელ საზღვარს, ყველანაირ აკრძალვას.

 

  ეს დაიწყო 1793 წელს საფრანგეთში.

  სხვაგან  განმანთავისუფლებელმა მოძრაობებმა, მაგალითად, შოტლანდიელმა განმანათლებლებმა, კი აქეს პროგრესი, მაგრამ კარგად დაინახეს თუ რა გარყვნილებამდე შეიძლება მიიყვანოს კაცობრიობა ქედმაღალი და თავის თავში დარწმუნებული გაყოყოჩებული ადამიანის ინდივიდუალიზმმა და აბსოლუტურმა ბატონობამ. ამ  შოტლანდიელმა განმანათლებლებმა მაშინვე დაიწყეს პროგრესის საზღვრების ძიება. ამაში დასარწმუნებლად საკმარისია ვიკითხოთ  Ferguson თუ Hume.

 

 მაგრამ ფრანგმა განმანათლებლებმა გამოაცხადეს რომ მათი მშობელი ისტორიული საფრანგეთი საშინელი და მთლიანად-აბსოლუტურად ცუდი რამეა. ამიტომ მათ მიზნად დაისახეს  მათი აზრით მთლიანად და აბსოლუტურად ცუდი ისტორიული საფრანგეთის ტოტალურად უარყოფა ანუ მოსპობა.

   აი აქედან დაიწყო ტოტალიტარიზმი. ეხლა ეს პროცესი,ანუ ისტორიული კაცობრიობის უარყოფა მოსპობის პროცესი გრძელდება ტოტალიტარიზმის გარეშე.

 

ტოტალიტარიზმის წარმომშობი იაკობინიზმის სათავეში იყო მე-17 საუკუნეში გაჩენილი პოსტულატი რომლის თანახმადაც  ადამიანები დღემდე ცხოვრობენ არანორმალურ პირობებში და საჭიროა ამ პირობების გამოსწორება.

 

   სწორედ ეს იდეაა ბოლშევიკების მიერ ამდენი ათასი ადამიანის მოსპობის ისტორიული ტრაღედიის წყარო.

    ბოლშევიკებმა ვინ იცის რამდენი ადამიანი გამოაცხადეს ტოტალურად მავნე და არანორმალური წარსულის აგენტებად და დახვრიტეს ან გადაასახლეს.

 

   საფრანგეთი არის ინიციატორი და აკვანი დიდი ადამიანური ტრანსფორმაციისა რომელიც დღესაც არ უარყოფს თავის ჩანაფიქრებს და მისწრაფებებს.

 

ვანდეის თუ ლიონის მცხოვრებლები მასობრივად გაჟლიტეს როგორც წარსულის ადამიანები, ადამიანები რომლებიც ჩამორჩნენ ისტორიულ პროცესს და პროგრესს.

 

   მოწინააღმდეგეების გამოცხადება ისტორიულ პროცესს და პროგრესს ჩამორჩენილ ბნელ ველურებად და ბარბაროსებად არის როგორც კომუნისტური ტოტალიტარიზმის ისე დღევანდელი დასავლური საზოგადოებების დამახასიათებელი ნიშანი //Le fait même de définir les adversaires exclusivement par leur retard dans le processus historique caractérise aussi bien le totalitarisme communiste que les sociétés occidentales d’aujourd’hui //:

 

« ეს დანაშაულები ობსკურანტისტული აზრის გამოხატულებაა», ამბობს ფრანსუა ოლანდი  ისლამური სახელმწიფოს მიერ დასავლელთა მკვლელობის დასახასიათებლად. სხვა სიტყვებით ჩვენს ლექსიკონში ცნება « თანამედროვე » ნიშნავს «კარგს  ».

 

ტერორისტულ თუ მაცდურ ტოტალიტარიზმში ძველი არის ბნელის თუ ცუდის სინონიმი.

 

    ღევანდელობა რადიკალურად წყდება წარსულს, ლაპარაკია სამყაროს წყვეტაზე,მის უარყოფაზე.

    

  დღეს ჩვენს თვალწინ ხდება სწორედ ეს წყვეტა, ძველი,ისტორიული სამყაროს  ბნელ,ცუდ, მავნე რამედ გამოცხადება, მისი ტოტალურად უარყოფა.

 

// შავ დღეში ხარ  მათ შორის ილიას საყვარელო ძველო საქართველოვ იმათ ხელში ვისაც ლამაზად ღნავილით ტანკით თბილისის დანგრევა კაი რამე გონია. დავიცვათ მათ შორის ილიას საყვარელი საქართველოც, გადავარჩინოთ ის რისი გადარჩენაც ჯერ კიდევ შეიძლება//

 

Aujourd’hui, nous vivons précisément dans cette rupture de monde.

Extrait de “La haine du monde” de Chantal Delsol, publié aux éditions du Cerf.  Pour acheter ce livre, cliquez ici.


Read more at
http://www.atlantico.fr/decryptage/au-secours-lumieres-sont-devenues-folles-dangereuse-utopie-emancipation-individuelle-totale-chantal-delsol-2578109.html#vVV8PCZPZAm0EyFU.99

 

 არის კიდევ 1908 წლის 28 ნოემბერს ბრიუსელში დაბადებული 2009 წლის 30 ოქტომბერს პარიზში გარდაცვილი  სახელგანთქმული ფრანგი ანტროპოლოგი და ეთნოლოგი Claude Lévi-Strauss// კლოდ ლევი-სტროსი// რომელმაც უდიდესი გავლენა მოახდინა  მსოფლიოში ჰუმანიტარულ და სოციალურ მეცნიერებებზე. სტრუქტურალიზმის ერთ-ერთმა დამფუძნებელმა კლოდ ლევი-სტროსმა 1950-ან წლებში განავითარა საკუთარი მეთოდოლოგია,სტრუქტურული ანტროპოლოგია. რომლითაც ღრმად განაახლმა ეთნოლოგია და ანტროპოლოგია.

 

აი ეს დიდი სწავლული გვეუბნება რომ ადამიანთა საზოგადოების საფუძველია აკრძალვა და არა ადამიანის პირუტყვულ მხეცური ჟინი მისწრაფებების  ტოტალური ემანსიპაცია.

 

         აკრძალვა და არა ტოტალური ემანსიპაციაა ადამიანთა ადამიანური საზოგადოების საფუძველი. საწინააღმდეგო შემთხვევაში საზოგადოება გადაიქცევა მხეცების ჯოგად.

http://tpe-inceste.over-blog.com/pages/B_La_theorie_de_Levi_Strauss-2666849.html

 

Lévi Strauss-ის თქმით  ინცესტის ანუ შვილების მშობლებთან და მშობლების შვილებთან თუ ერთი დედ-მამის შვილებს შორის სექსუალური კავშირის აკრძალვამ გახადა შესაძლებელი საზოგადოების შექმნა. ადამიანებმა გაიხედეს საკუთარი სოციალური ჯგუფის გარეთ და დაიწყეს სხვა სოციალური ჯგუფების წევრებთან ურთიერთობა.

 

      კლოდ ლევი სტროსის თქმით სწორედ ინცესტის აკრძალვამ ანუ მხეცური ჟინის მოთოკვამ დააფუძნა ადამიანთა საზოგადოება….

    ამიტომ დღვანდელობის პროექტი ინდივიდის ჟინის და ინსტინქტური მისწრაფებების ემანსიპაციის პროექტი ადამიანის და ადამიანური საზოგადოების დამღუპველი პროექტია.

 

http://www.atlantico.fr/decryptage/au-secours-lumieres-sont-devenues-folles-dangereuse-utopie-emancipation-individuelle-totale-chantal-delsol-

 

 არის 1947 წლის 16 აპრილს პარიზში დაბადებული ფილოსოფოსი, პოლიტიკური იდეების ისტორიკოსი და ფრანგი მწერალი შანტა დელსო, იგივე შანტა მიო-დელსო // Chantal Delsol ou Chantal Millon-Delsol//. მან 1993 წელს დააარსა ჰანნა არენდის ინსტიტუტი. ის 2007 წელს გახდა მორალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა აკადემიის წევრი. ის არ მალავს რომ არის ქრისტიანი, კათოლიკე. შანტა დელსოს მთავარი იდეები მომდინარეობენ ლიბერალიზმიდან, ფედერალიზმიდან, თავისებურების პრინციპზე დაფუძნებული სუბსიდიარობის პრინციპიდან.

Chantal Delsol ასევე არის გაზეთი Le Figaro-ს და ჟურნალი Valeurs actuelles-ის ჟურნალისტი, გამომცემლობა

 La Table Ronde-ს კოლექციის ხელმძღვანელი.

 

მან წელს გამოსცა 240-ფურცლიანი  წიგნი « მსოფლიოს სიძულვილი » // La haine du monde//

აი მისი რეზიუმე

 

  მეოცე საუკუნე ააოხრეს მსოფლიოს გარდაქმნის მსურველმა ტოტალიტარიზმებმა. მაგრამ მათ დაამახინჯეს მსოფლიო. ეს იყო მათი მიღწევა.

  მაგრამ შევცდებით თუ ვიფიქრებთ რომ ტოტალიტარული ილუზიები გაქრა ვინაიდან ჩვენ უარვყავით ტოლიტარიზმი როგორც ტერორი და ამავე დროს გავაგრძელეთ მსოფლიოს გარდაქმნა.

  დღეს ერთმანეთს ეკამათებიან და ებრძვიან ისინი ვისაც უნდათ  ამ, ჩვენთვის ჩვეული სამყაროს შეცვლა მათი აზრით უკეთესი რამით და ისინი ვისაც სურთ ამ,ჩვენთვის ჩვეული სამყაროს შენარჩუნება და დაცვა// ლაპარაკია სამყაროზე და არა კონკრეტულ პოლიტიკურ რეჟიმზე//.

 

    შანტა დელსოს აზრით  პოსტმოდერნული დასავლეთის ნაწილი ატანილია რევოლუციური სულით, მას სწამს რადიკალური უტოპიისა და ტოტალური იმანსიპაციის სახელით ეწევა ჯვაროსნულ ომს სამყაროს რეალობის წინააღმდეგ.

 

    ფილოსოფოსმა ასე განსაზღვრა გვიანი თანამედროვეობის //ანუ დღევანდელობის// პროექტი:

 ერთგვარი განმანთავისუფლებელ-ემანსიპატორული ისევ ბარბაროსული დემიურგია 1793 წლის და კომუნიზმის კვალზე რომელიც მოქმედებს არა ტერორით არამედ ყველაფერი არსებულის მასხრად აგდებით,ცინიზმით და რომელიც გამოხატავს ინდივიდუალურ ჟინს და არა სახელმწიფო ინსტანციების ნებას.

ესაა ჩვენი დროის ერთ-ერთი საუკეთესო ფილოსოფოსის მკაცრი, გესლიანი და უკომპრომისო ნარკვევი.


ფილოსოფოსი,  l’Institut-ის წევრი, Chantal Delsol მუშაობს ფილოსოფიის და პოლიტიკის შეხვედრის საზღვარზე. ის არის მრავალი ნაშრომის ავტორი..

 

 

 

      Chantal Delsol -ის ნაშრომი “La haine du monde”-ს ნაწყვეტი.

 

გვიშველეთ, განმანათლებლები გაგიჟდნენ  : ტოტალური ინდივიდუალური ემანსიპაციის საშიში უტოპია.

 

კომუნიზმის და ნაციზმის მაგივრად გამოჩნდა ახალი იდეოლოგია, ემანსიპაციის იდეოლოგია. არადა ემანსიპაცია მუდამ იყო ადამიანურის ზრდის პროცესი და უნდა დარჩენილიყო ადამიანურის ზრდის პროცესად.

2016 წლის  6 თებერვალი

 

ჩვენი დრო ცდილობს განმანათლებელთა ემანსიპაციის რეალიზაციას, სპობს ყოველგვარ ფესვს და ფესვგადგმას, არსებულ ტრადიციულ გარემოს და ქმნის  ისეთ საზოგადოებებს რომლებზეც ოცნებობდნენ კომუნისტები.

  დასავლეთის ქვეყნები სხვადასხვა ხარისხით ახორციელებენ პროექტს რომელიც ძალიან გავს მარქსის პროექტს.

 პოსტმოდერნულობა // La postmodernité// ზოგ ქვეყანაში, მათ შორის საფრანგეთში და ინსტიტუციურ ევროპაში დღეს მოქმედებს როგორც იდეოლოგია რომელსაც მეტისმეტად ხშირად ხელოვნურად აძალებენ ხალხებს.

   საბოლოო ანგარიშით ჩვენ ვიქნებით ისევე გაგლეჯილები როგორც არიან ტრადიციული ქვეყნები რომლებსაც ელიტები და დროის მსვლელობა აძალებენ გადასავლურება-ოქსიდენტალიზაციას //ეს ტრადიციული ქვეყნები გააფთრებით და სასოწარკვეთით ებრძვიან ზომებს რომლებიც მათი აზრით მეტისმეტად შორსაა მათი დღევანდელი მოლოდინებისგან//.

 

     დაგვადგნენ თავზე და გვაძალებენ სასწრაფოდ ემანსიპაციას თითქოს ვიყოთ გასაწვრთნელი ბავშვები ან რაღაც განსაკუთრებულად განათლებული დესპოტიზმის ქვეშევრდომები.

  

   შეხედეთ აბა რა ფანატიკური ჟინით დააძალა და შეტენა  gender ყველა თავის ქვეყანას ევროპულმა ადმინისტრაციამ.

 

   ასეთ ვითარებებში ოპოზიციონერებს უყურებენ როგორც მტრებს იმიტომ რომ ემანსიპაციის აზრი გადაიქცა იდეოლოგიად მაშინ როდესაც ის მუდამ იყო სდამიანურის და ადამიანურობის ზრდის ფრთხილი და წინდახედული, ყოველგვარი შესაძლებელი ექსცესისთვის თავის არიდების მსურველი პროცესი და უნდა დარჩენილიყო სწორედ ასეთ პროცესად.

 

   ჩვენ ვართ ისტორიის იმ მომენტში როდესაც  სწრაფვა ემანსიპაციისკენ უარყოფს ყველა შესაძლებელ საზღვარს, ყველანაირ აკრძალვას.

 

  ეს დაიწყო 1793 წელს საფრანგეთში.

  სხვაგან  განმანთავისუფლებელმა მოძრაობებმა, მაგალითად, შოტლანდიელმა განმანათლებლებმა, კი აქეს პროგრესი, მაგრამ კარგად დაინახეს თუ რა გარყვნილებამდე შეიძლება მიიყვანოს კაცობრიობა ქედმაღალი და თავის თავში დარწმუნებული გაყოყოჩებული ადამიანის ინდივიდუალიზმმა და აბსოლუტურმა ბატონობამ. ამ  შოტლანდიელმა განმანათლებლებმა მაშინვე დაიწყეს პროგრესის საზღვრების ძიება. ამაში დასარწმუნებლად საკმარისია ვიკითხოთ  Ferguson თუ Hume.

 

 მაგრამ ფრანგმა განმანათლებლებმა გამოაცხადეს რომ მათი მშობელი ისტორიული საფრანგეთი საშინელი და მთლიანად-აბსოლუტურად ცუდი რამეა. ამიტომ მათ მიზნად დაისახეს  მათი აზრით მთლიანად და აბსოლუტურად ცუდი ისტორიული საფრანგეთის ტოტალურად უარყოფა ანუ მოსპობა.

   აი აქედან დაიწყო ტოტალიტარიზმი. ეხლა ეს პროცესი,ანუ ისტორიული კაცობრიობის უარყოფა მოსპობის პროცესი გრძელდება ტოტალიტარიზმის გარეშე.

 

ტოტალიტარიზმის წარმომშობი იაკობინიზმის სათავეში იყო მე-17 საუკუნეში გაჩენილი პოსტულატი რომლის თანახმადაც  ადამიანები დღემდე ცხოვრობენ არანორმალურ პირობებში და საჭიროა ამ პირობების გამოსწორება.

 

   სწორედ ეს იდეაა ბოლშევიკების მიერ ამდენი ათასი ადამიანის მოსპობის ისტორიული ტრაღედიის წყარო.

    ბოლშევიკებმა ვინ იცის რამდენი ადამიანი გამოაცხადეს ტოტალურად მავნე და არანორმალური წარსულის აგენტებად და დახვრიტეს ან გადაასახლეს.

 

   საფრანგეთი არის ინიციატორი და აკვანი დიდი ადამიანური ტრანსფორმაციისა რომელიც დღესაც არ უარყოფს თავის ჩანაფიქრებს და მისწრაფებებს.

 

ვანდეის თუ ლიონის მცხოვრებლები მასობრივად გაჟლიტეს როგორც წარსულის ადამიანები, ადამიანები რომლებიც ჩამორჩნენ ისტორიულ პროცესს და პროგრესს.

 

   მოწინააღმდეგეების გამოცხადება ისტორიულ პროცესს და პროგრესს ჩამორჩენილ ბნელ ველურებად და ბარბაროსებად არის როგორც კომუნისტური ტოტალიტარიზმის ისე დღევანდელი დასავლური საზოგადოებების დამახასიათებელი ნიშანი //Le fait même de définir les adversaires exclusivement par leur retard dans le processus historique caractérise aussi bien le totalitarisme communiste que les sociétés occidentales d’aujourd’hui //:

 

« ეს დანაშაულები ობსკურანტისტული აზრის გამოხატულებაა», ამბობს ფრანსუა ოლანდი  ისლამური სახელმწიფოს მიერ დასავლელთა მკვლელობის დასახასიათებლად. სხვა სიტყვებით ჩვენს ლექსიკონში ცნება « თანამედროვე » ნიშნავს «კარგს  ».

 

ტერორისტულ თუ მაცდურ ტოტალიტარიზმში ძველი არის ბნელის თუ ცუდის სინონიმი.

 

    ღევანდელობა რადიკალურად წყდება წარსულს, ლაპარაკია სამყაროს წყვეტაზე,მის უარყოფაზე.

    

  დღეს ჩვენს თვალწინ ხდება სწორედ ეს წყვეტა, ძველი,ისტორიული სამყაროს  ბნელ,ცუდ, მავნე რამედ გამოცხადება, მისი ტოტალურად უარყოფა.

 

// შავ დღეში ხარ  მათ შორის ილიას საყვარელო ძველო საქართველოვ იმათ ხელში ვისაც ლამაზად ღნავილით ტანკით თბილისის დანგრევა კაი რამე გონია. დავიცვათ მათ შორის ილიას საყვარელი საქართველოც, გადავარჩინოთ ის რისი გადარჩენაც ჯერ კიდევ შეიძლება//

 

Aujourd’hui, nous vivons précisément dans cette rupture de monde.

Extrait de “La haine du monde” de Chantal Delsol, publié aux éditions du Cerf.  Pour acheter ce livre, cliquez ici.


Read more at
http://www.atlantico.fr/decryptage/au-secours-lumieres-sont-devenues-folles-dangereuse-utopie-emancipation-individuelle-totale-chantal-delsol-2578109.html#vVV8PCZPZAm0EyFU.99

 

 არის კიდევ 1908 წლის 28 ნოემბერს ბრიუსელში დაბადებული 2009 წლის 30 ოქტომბერს პარიზში გარდაცვილი  სახელგანთქმული ფრანგი ანტროპოლოგი და ეთნოლოგი Claude Lévi-Strauss// კლოდ ლევი-სტროსი// რომელმაც უდიდესი გავლენა მოახდინა  მსოფლიოში ჰუმანიტარულ და სოციალურ მეცნიერებებზე. სტრუქტურალიზმის ერთ-ერთმა დამფუძნებელმა კლოდ ლევი-სტროსმა 1950-ან წლებში განავითარა საკუთარი მეთოდოლოგია,სტრუქტურული ანტროპოლოგია. რომლითაც ღრმად განაახლმა ეთნოლოგია და ანტროპოლოგია.

 

აი ეს დიდი სწავლული გვეუბნება რომ ადამიანთა საზოგადოების საფუძველია აკრძალვა და არა ადამიანის პირუტყვულ მხეცური ჟინი მისწრაფებების  ტოტალური ემანსიპაცია.

 

         აკრძალვა და არა ტოტალური ემანსიპაციაა ადამიანთა ადამიანური საზოგადოების საფუძველი. საწინააღმდეგო შემთხვევაში საზოგადოება გადაიქცევა მხეცების ჯოგად.

http://tpe-inceste.over-blog.com/pages/B_La_theorie_de_Levi_Strauss-2666849.html

 

Lévi Strauss-ის თქმით  ინცესტის ანუ შვილების მშობლებთან და მშობლების შვილებთან თუ ერთი დედ-მამის შვილებს შორის სექსუალური კავშირის აკრძალვამ გახადა შესაძლებელი საზოგადოების შექმნა. ადამიანებმა გაიხედეს საკუთარი სოციალური ჯგუფის გარეთ და დაიწყეს სხვა სოციალური ჯგუფების წევრებთან ურთიერთობა.

 

      კლოდ ლევი სტროსის თქმით სწორედ ინცესტის აკრძალვამ ანუ მხეცური ჟინის მოთოკვამ დააფუძნა ადამიანთა საზოგადოება….

    ამიტომ დღვანდელობის პროექტი ინდივიდის ჟინის და ინსტინქტური მისწრაფებების ემანსიპაციის პროექტი ადამიანის და ადამიანური საზოგადოების დამღუპველი პროექტია.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s