ევროპელებს აპოკალიფსიც ახსოვთ

 Résultat de recherche d'images pour "apocalyps"

დღვანდელ ევროპელებს  ახსოვთ აპოკალიფსიც, ნამდვილი გარდაქმნა  წინაა.ცუქცუქა პერესტროიკით არ მთავრდება  ისტორია

 

ბუდამაც თქვა რომ ამქვეყნად გაჩენა ტანჯვაა, რომ ცხოვრება ტანჯვაა, რომ სასურველისგან შორს ყოფნა ტანჯვაა, რომ არასასურველთან სიახლოვე ტანჯვაა, რომ ავადმყოფობა,სიბერე და სიკვდილი ტანჯვაა, რომ ბაღლინჯოდან ადამიანამდე იტანჯება ყველა.

თუ გვინდა ამ უბედურებიდან, პროფესორი სიგუას საბჭოთა ტანკით საჭენაო სივრცედ გადაქცეული სამყაროდან, თვითონ ვაცლავ ჰაველის მიერ დაწუნებული პოსტკომუნიზმიდან გაღწევა უნდა ვუთანაგრძნოთ და მხარში ვუდგეთ ერთმანეთს, უნდა გვიყვარდეს ერთმანეთი

 

ბედნიერება, ფუნდამენტური  ტექსტები // ეპიკურე, მარკუს  ავრელიუსი, რუსო, ბუდა, კონფუციუსი…//  Bonheur, les  rextes  fondamentaux, Epicure, Marc  Aureèle, Rousseau, Bouddha, Confucius,

23-ნომერი 23, 2009  წლის  ივლის-აგვისტო//

აქ  შემოვიფარგლებით  ჟურნალში მოყვანილი  ზოგი ტექსტით.

 

Olivier  Souan

  აპოკალიფსი  მომავალი  ბედნიერება

 

ჩვეულებრივ  თვლიან რომ  ბიბლიის  ბოლო წიგნი  აპოკალიფსი  მოციქულმა  იოანემ დაწერა  მაშინ როდესაც რომის  იმპერსტორმა, შეიძლება  ნერონმა  68 წელს, ან დომიციანმა 95  წელს, გააჩაღა  ქრისტიანთა  დევნა.

მაგრამ ნაშრომი  სცდება  ამ  ისტორიულ  ფარგლებს.

 

ის აღწერს  ანტიქრისტეს  დროს, მომავალი  ჩაგვრის  და  უბედურებათა  დროს.

ანტიქრისტე  კაცობრიობას შესთავაზებს  წმინდა  მიწიერ  ბედნიერებას  და  მოახერხებს  თავისი  ძალაუფლების  ქვეშ მსოფლიოს  გაერთიანებას.

ის თავს გამოაცხადებს  მესიად  და  დაიწყებს  მისთვის  წინააღმდეგობის  გამწევთა  ჩაგვრას  და  დევნას.

მაგრამ  მას  მოსპობს  ღმერთის  ჩარევა.

ზოგი  სხვა  ამბის  და  საბოლოო ბრძოლის  შემდეგ იქნება უკანასკნელი  სამსჯავრო რომელიც  დედამიწის  ზედაპირიდან განდევნის  ყოველგვარ  ბოროტებას.

 

    დაბრუნებული  სამოთხე

 

ძალადობა  აპოკალიფსშიცაა  და  სხვა  რელიგიებშიც.

მაგრამ  აპოლიფსზე  დაყრდნობით  ქრისტიანებს  სწამთ  სამოთხის  დარი  მომავლისა.

აპოკალიფსის  ავტორისთვის  უკანასკნელი  სამსჯავრო არის  ადამიანის  ისტორიის  ნამდვილი  დასაწყისი  და არა  ამ ისტორიის  დასასრული.

ესაა  რადიკალურად  განახლებული  სამყაროს  პრელუდია.

რადიკალურად  განახლებული  სამყარო კი აღწერილია როგორც  ციდან მიწაზე ჩამოსული  ახალი  იერუსალიმი  რომლის  მკვიდრნიც მძიმე  ტანჯვათა  გადატანის  შემდეგ  ტკბებიან  ბედნიერებით ჩრდილის  გარეშე.

 

დაბრუნებული  სამოთხე  ეხმაურება  სამოთხეს  საიდანაც  განდევნილი  იყვნენ ადამი და  ევა.

ავტორი  ახალ  იერუსალიმს  ადარებს  იმ ადგილს ეკლესიაში  სადაც  ხდება  ევქარისტია. ეს  მეტაფორა  ხაზს  უსვამს ქალაქში  იესო ქრისტეს  ყოფნას.

როგორც  ღმერთი ის  ქალაქს  აძლევს  სინათლეს, სიცოცხლეს, სიწმინდეს, ბედნიერებას  და  საკვებს.

ტექსტში  გამოყენებული  სიმბოლიკა//ოქრო, ძვირფასი ქვები, ბროლი, წმინდა  მინა//  გვეუბნება  რომ სამსჯავროთი გარდაქმნილი მატერიაც  აღარ  მალავს  ღმერთის  ყოფნას  და  დიდებას. , პირიქით, ავლენს  მათ.

ძვირფასი  ქვები ქრისტიანების,  ეკლესიის  ამიერიდან განდიდებული წევრების  სიმბოლოა.

რიცხვი 12  მიუთითებს  იზრაელის  თორმეტ ტომზე ან კიდევ თორმეტ მოციქულზე.

კიდევ  ლაპარაკია    ათასწლოვან  მეფობაზე  უკანასკნელი  სამსჯავროს  წინ რამაც  ააღლევა  თეოლოგთა  თაობები.

ზოგმა  თეოლოგმა, მაგ. კალაბრიელმა

 იოაქიმ  დე  ფლორე //1130-1202//  თუ ანგლიკანელმა  პასტორმს  ნელსონ დარბიმ //1800-1882//  ის  ასე ვთქვათ მილენარისტულად  განმარტეს.

მათ სწამდათ რომ ანტიქრისტეს  თარეშის  ხანასა  და  უკანასკნელ სამსჯავროს შორის  იქნება მშვიდობიანი და  ბედნიერი ხანა.

მაგრამ ქრისტიანულ კონფესიათა  უმრავლესობამ, კათოლიკობამაც  უარყვეს  ეს  იდეა.

 ჩაითვალა  რომ ნახსენები ეპიზოდი სიმბოლურად  გამოხატავს  ქრისტიანულ ხანას  როდესაც ბოროტება  ქრისტიანული საიდუმლოებებითაა დაბმული….

აპოკალიფსი  გვეუბნება  რომ  ბედნიერებისკენ და  მარადიული  ცხოვრებისკენ გადასვლა მტკივნეული  პროცესია.

ქრისტემაც  თქვა  რომ  ფეხმძიმე  ქალი  ტანჯვით  აჩენს ახალ სამყაროს.

………………………………………

 

 

ბუდამაც  თქვა  რომ ამქვეყნად  გაჩენა ტანჯვაა, რომ ცხოვრება  ტანჯვაა, რომ სასურველისგან  შორს  ყოფნა  ტანჯვაა, რომ არასასურველთან სიახლოვე  ტანჯვაა, რომ ავადმყოფობა,სიბერე და სიკვდილი ტანჯვაა, რომ ბაღლინჯოდან ადამიანამდე იტანჯება  ყველა.

  თუ  გვინდა  ამ უბედურებიდან, პროფესორი სიგუას საბჭოთა ტანკით საჭენაო სივრცედ გადაქცეული სამყაროდან გაღწევა უნდა  ვუთანაგრძნოთ და მხარში ვუდგეთ ერთმანეთს, უნდა  გვიყვარდეს ერთმანეთი.

ესაა  ყველა  ნამდვილად დიდი მოძღვრის  რჩევა.

გიყვარდეთ ღმერთი, მოყვასი და  ერთმანეთი,მიეხმარეთ ყაჩაღების  და  ცხოვრების მიერ  ნაცემ  ნაცნობსაც და უცხოსაც, . და თუ იქნებით ასეთები მაშინ გაიგებენ რომ ხართ ქრისტიანები, ესაა ქრისტე.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s