შაბათი ძალების აღსადგენად

Résultat de recherche d'images pour "shabbat"

 

 

რომ არ  გაგიჟდე-შაბათი, ებრაული წესი

 

 

 

ევროპელები  ფიქრობენ  ბედნიერებაზე

ფრანგული  სამეცნიერო  პოპულარული  ჟურნსლი Le  Point-ის  საგანგებო  ნომერი

 

ბედნიერება, ფუნდამენტური  ტექსტები // ეპიკურე, მარკუს  ავრელიუსი, რუსო, ბუდა, კონფუციუსი…//  Bonheur, les  rextes  fondamentaux, Epicure, Marc  Aureèle, Rousseau, Bouddha, Confucius,

23-ნომერი 23, 2009  წლის  ივლის-აგვისტო//

აქ  შემოვიფარგლებით  ჟურნალში მოყვანილი  ზოგი ტექსტით.

 

შაბათი  იუდაიზმში არის  დღე  როდესაც  უტილიტარული  შრომა  წყდება, ადამიანები  წყვეტენ ფიქრს  ეკონომიკურ, პოლიტიკურ, სოციალურ სირთულეებზე //ტანკით მოჭენავე პროფესორ თენგიზ სიგუაზე//, ოჯახის  წევრები და მეგობრები პარასკევს   შემოუსხდებიან  გაშლილ  სუფრას  და  თავისუფლად, ლაღად მღერიან, გალობენ.

 

ესეთი  სუფრა  იშლება  სამჯერ

// პარასკევს  საღამოს,  შაბათს შუადღისას  და შაბათს  საღამოს  დასაწყისში//.

 

სუფრას  მიმსხდარი  ოჯახები  გალობენ  ძირითადად კაბალისტების  მიერ  ამ პურმარილისთვის  დაწერილ საგალობლებს.

 

  ადამიანური  განსრულება

მთელი  კვირა  შრომის  შემდეგ,  ვნებებით  დაგლეჯილი  ყოველდღიურობის  შემდეგ  შაბათი, გაშლილი  სუფრის  ირგვლივ  დროისტარება   და  გალობა  ნათესავებთან და  მეგობრებთან ერთად  არის  დამსახურებული  ბედნიერება.

ესაა  მშვიდობის, სიმშვიდის, მატერიალური  სიამოვნების და სიხარულის  ნავსაყუდარი, როგორც  სხეულის  ისე  სულის  დაკმაყოფილება.

 

დამქანცველი  შრომით  სავსე  კვირის  შემდეგ  ესაა  მოწყვეტა ვნებებით აყროლებული  წუთისოფლისგან,  გახსნა  უსასრულობისკენ, მარადისობისკენ და 

, შაბათის სუფრას შემომსხდარნი  უგალობენ  სამყაროს შემოქმედს და  ლოცვებსაც კითხულობენ.

 

შაბათის  დრო არის  აღდგენის, ხელახლა  შექმნის, ოკონომიკისადმი  სოციალური და პოლიტიკური პრობლემებისადმი  მონობისგან განთავისუფლების  დრო, გონზე  მოსვლისთვის  და  ძალების აღდგენისთვის აუცილებელი პაუზა.

 

ბედნიერებას  ვერ  წარმოიდგენ  ყველა  ადამიანური  მოთხოვნილების  ჰარმონიულად  და  გაწონასწორებულად  დაკმაყოფილების  გარეშე…..

 

შაბათის  საგალობლების  ერთ-ერთი ავტორია ააფედის  კაბალისტური სკოლის ყველაზე  მნიშვნელოვანი  მოძღვარი  ისააკ  ლურია //1534-1572//. მან განაახლა  იუდაიზმის  ეზოტერული  მიმდინარეობა  კაბალა, რომელიც  მე-12  საუკუნეში  გაჩნდა  პროვანსში.

 

შაბათი, ამქვეყნიური  აურზაურისგან მოწყვეტა, ახლობლებში  სიხარული და მათთან ერთად  მარადისობისკენ გახედვა სულიერი  სიმშვიდეა, დამსხვრეული  ერის  გულების  წადილიაო, თქვა  ისააკ ლურიამ.

 

დამატება

 

https://scribium.com/caroline-plume/le-shabbat-la-fete-la-plus-importante-du-judaisme-sr62c9

 

 შაბათი, იუდაიზმის  ყველაზე  მნიშვნელოვანი  დღესასწაული

 

ყოველი  კვირის  მანძილზე  პარასკევი საღამოდან  შაბათ  საღამომდე  ებრაული თემები  აღნიშნავენ შაბათს.

ეს  რიტუალური  დღესასწაული  ებრაელებს ახსენებს  მათ გამოსვლას  ეგვიპტიდან და მონობის დასასრულს.

შაბათი იწყება პარასკევს  მზის  ჩასვლისას  და  მთავრდება  შაბათ საღამოს.

 

ესაა  იუდაიზმის  ძალიან  მნიშვნელოვანი, შეიძლება ყველაზე  მნიშვნელოვანი და  ყველაზე  ფუნდამენტალური დღესასწაული.

ისაა  10  მცნებიდან  ერთ-ერთის  სიტყვა-სიტყვით განხორციელება.

ესაა   შრომის  ყველანაირი ფორმის  შეწყვეტა, ყურადღების  ცენტრში საკუთარი თავის, ახლობლების, სულიერ  ღირებულებათა  მოქცევა.

 

სამყაროს  შემოქმედმა  ღმერთმა  მე-7  დღეს შეწყვიტა  შრომა.

მას  ბაძავს  მორწმუნე  ებრაელი.

ესაა  გაცნობიერება  იმისა  რომ აუცილებელია შრომის  უღლისგან განთავისუფლება და  დროის  გამოყოფა  დაფიქრებისთვის.

 

შაბათი  აღინიშნება  ყოველ კვირას.

გამონაკლისია  მარტო დღე  როდესაც ადამიანის  სიცოცხლეს  ემუქრება  საფრთხე.

 

ასეთი  საფრთხის  შემთხვევაში  შეიძლება  შაბათის  წესის  დარღვევა.

იზრაელში  შაბათი უქმე, დასვენების  დღეა.

 

 

დრო  და  დრო  უნდა  განთავისუფლდე  შრომისგან რათა  არ  დაგრღნას  და  არ გადაგსანსლოს  შრომამ.

დრო და  დრო აღარ  უნდა  მიაქციო  ყურადღება  ჟინიანების  მიერ აქოთებულ სამყაროსაც  და  მოისვენო შენი ახლობლების  წრეში. ესაა  მაცოცხლებელი პაუზა  რომელიც  იწყება ყოველ  პრასკევს  დაღამებისას  და მთავრდება  შაბათს  შებინდებისას, ცაში სულ  მცირე  3 ვარსკვლავის გამოჩენისას.

 

ბიბლია  გვიყვება  რომ  ღმერთმა  მეშვიდე დღეს  დაასრულა  თავისი ქმნილება  და დაისვენა. დალოცა, აკურთხა მე-7, დასვენების  დღე.

 

, შაბათი  არის  სამოთხის  წინკარი, დრო  სტრესის, ტანჯვის,  სასიცოცხლო  საჭიროროებათა  გარეშე.

აკრძალულია  ყველანაირი ყოველდღიური  შრომა. 39 აკრძალვაა, აი ზოგი აკრძალვა:

არ  უნდა  აკეთო ის  რაც  დაკავშირებულია  კვებასთან, არ  უნდა  ხნა  და  თესო. არ  უნდა  დაანთო ცეცხლი და არ უნდა გამოიყენო ელექტრობა.

 

მაშ, წინასწარ  უნდა  მოემზადო. წინასწარ  უნდა  მოამზადო საჭმელიც რათა  პარასკევი საღამოდან  აღარაფერი  გქონდეს  გასაკეთებელი.

შაბათის მთელ საღამოს  ერთმანეთს  ესალმებიან «Shabbat Shalom!»,  და დაშვებულია  ყველანაირი აქტივობა  რაც არაა  დაკავშირებული  უტილიტარულ, მერკანტილურ  შრომასთან  და რომლებმაც  შეიძლება  მოიტანონ სიხარული.

შაბათის  რიტუალები: სინათლის, ოჯახის, პურის, ღვინის  დალოცვა.

 

შაბათი  ითვლება  ძვირფას  სტუმრად. შაბათის  დადგომისთვის სახლი უნდა  დაალაგოთ, დაასუფთავოთ, მოაკრიალოთ, უნდა  მოამზადოთ კარგი სჭმელი, უნდა  ჩაიცვათ  სუფთად  და ლამაზად.

მზის  ჩასვლისას სახლის  დიასახლისი ანთებს  ერთ, უკეთესი შემთხვევაში  ორ სანთელს.

  შემდეგ  არის  რიტუალური დალოცვები :

ლოცავენ  სინათლეს…

ოჯახის  მამა  ლოცავს  იქ  მყოფ  ბავშვებს  და  შემდეგ  პატივს  მიაგებს  მეუღლეს  ბიბლიის   შესაბამისი  ნაწყვეტის  წაკითხვით.

ლოცავენ ღვინოს  და  პურს.

სუფრასთან დაჯდომამდე  იბანენ ხელებს.  ჯერ  მარჯვენას, შემდეგ მარცხენას….

იკითხება  ლოცვებიც.

 

პარასკევს  საღამოს, შაბათს  დილით  და  შაბათს  ნაშუადღევს  სინაგოგაში  ტარდება  სამი  წირვა.

გალობენ, კითხულობენ  თორას  ნაწყვეტს, ლოცულობენ.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s