ლიბერტარები,ეეხ…

 

Image result for nihilist

ნიჰილისტი და ლიბერტარი  ისაა ვისაც უნდა პროფესორი თენგიზ სიგუას მსგავსად თუნდაც საბჭოთა ტანკით ყველაფერი არსებულის დანგრევა.უმაღლესი ისტორიული და კულტურული ღირებულებების და იდეალების მოსპობა.

Image result for libertaire nihiliste

http://www.fdesouche.com/28966-revolution-libertaire-et-annihilation-civilisationnelle#

1968 : révolution libertaire et annihilation civilisationnelle

 1968:ლიბერტარული რევოლუცია და ცივილიზაციური ანიჰილაცია

06/03/2009

Une tribune libre de Paysan Savoyard

სავუელი ფრანგი გლეხის თავისუფალი ტრიბუნა.

ეს ფრანგი გლეხი ნებისმიერ გოგიაგვახარიაზე უფრო ჭკვიანია, მოვუსმინოთ მასაც.

 

1968 ლიბერტარული რევოლუცია და ცივილიზაციური მოსპობა

 

1968 წლის ლიბერტარულმა და ინდივიდუალისტურმა რევოლუციამ დიდად შეძრა ფრანგული საზოგადოება.

მან განსაკუთრებული წვლილი შეიტანა საკუთარი თავის სიძულვილის გაჩენაში.

 

საკუთარი თავის სიძულვილმა 1960-ანი წლებიდან შეიპყრო  ფრანგებიც და დანარჩენი ევროპელებიც.

 

ლიბერტარობა  არის მმშობლების,მასწავლებლების, ოჯახის,ეკლესიის ავტორიტეტისგან, საზოგადოებისგან, ერისგან, ქვეყნისგან, რელიგიის, ტრადიციის, ისტორიული კულტურული უმაღლესი ღირებულებებისგან და იდეალებისგან თავისუფალი, მათი უარმყოფელი  და ყველაფრის,ყოველგვარი უფლების მქონე ინდივიდის განდიდება.

 

როგორ ბედავს ვინმე გამრავლების ტაბულის არცოდნის გამო ორიანის დაწერას? ძირს სკოლა.

 როგორ ბედავს მამა ქალიშვილისთვის სახლში დილით დაბრუნების აკრძალვას ? ძირს ოჯახი. როგორ ბედავს ვინმე იმის თქმას რომ  ფრანჩესკო ასიზელი ბისექსუალ იმპერატორ ნერონზე უკეთესია ? ძირს ეკლესია.

ვინ ბედავს იმის თქმას რომ თუ შენ სამშობლოს შეიძლება ომი აუტეხოს ნაცისტურმა გერმანიამ ან კომუნისტურმა საბჭოთა კავშირმა და შენ ჯარში უნდა წახვიდე? ძირს სამშობლო,სახელმწიფო,მთავრობა და არმია.

ყოველი ინდივიდი ყველა უფლების მქონე ღმერთია, აკრძალულია აკრძალვა, ორგაზმი შეუზღუდავად, აი ესაა მთავარი.

 

ლიბერტარები უნივერსალისტები არიან და მტრულად უყურებენ საზღვრებს, სახელმწიფოებს, ერებს. ინდივიდს უნდა ჰქონდეს მთელ დედამიწაზე შეუზღუდავად,თავისუფლად წანწალის უფლება.

 

ლიბერტარი არ უნდა იყოს არანაირი მასზე უფრო მაღალი ინსტანცის მცნობი და ერთგული. ის არც  რომელიმე ერის ერთგული და დამფასებელი უნდა იყოს.

მე ვარ და ჩემი ნაბადი. ესაა ლიბერტარი.

ამიტომ ლიბერტარები აქტიურად ემხრობიან შეუზღუდავ იმიგრაციას.

 

რაც შეხება  ევროპას, ლიბერტარებს პოზიციას კარნახობს მათი უნივერსალიზმი.

 

ლიბერტარული  რევოლუცია არ მომხდარა ძლადობით. მათ უბრალოდ გილიოტინით და ტერორით, მსოფლიო ომებით და  გენოციდებით ისედაც გადარეული კაცობრიობა სულ შეშალეს  მასხარაობით, სარკაზმით, მათი წინაპრების უთვალავ თაობათა უმაღლესი ღირებულებების და იდეალების, არსებული ინსტიტუტების,ისტორიული, ეროვნული  წეს ჩვეულებების, მორალის,რელიგიების, ზრდილობის და თავაზიანობის წესების  მასხრად აგდებით.

 

ანტუან დე  სენტ ეგზიუპერის  და  შარლ დე  გოლის ნაირები  გამოაცხადეს იდიოტებად და გიჟებად.

ლიბერტარების აზრით ყველა საზიზღარია და  ყველაზე  საზიზღრები არიან ისინი ვინც ლაპარაკობენ პრინციპებზე და მორალზე.

ლიბერტარების  იარაღებია  დაცინვა, მასხრად აგდება, შოკში ჩაგდება, გაუფასურება, ძირის გამოთხრა, მავნებლობა, ნგრევა.

 

ინდივიდუალისტური  რევოლუცია  დაიწყო აშშ-ში განსაკუთრების მარკუზეს ნაირი მოძღვრების გავლენით.

ის უშულოდ დაკავშირებულია ათეისტურ და ნიჰილისტურ ფილოსოფიურ დებულებებთანრომლებმაც  უფრო და  უფრო  დიდი ადგილი  დაიკავეს იდეების  სამყაროში მეცხრამეტე საუკუნის ბოლოდან. 

ათეისტური და  ნიჰილისტური  იდეები  დასავლურ ელიტაში გაბატონდა  მეოცე  საუკუნეში.

 

 ამ ბოდიში ფილოსოფიური  მიმდინარეობის ძირითადი დებულება  რამოდენიმე  სიტყვით შემდეგია :

ამ უაზრო, უმიზნო და  უმნიშვნელო სამყაროში საეჭვოა ყოველი ინსტიტუტი, ყოველი იდეა, ყოველი საქმიანობა და პასუხისმგებლობა

ნამდვილად ღირებულია  მარტო  სწრაფვა  სიამოვნებისკენ და ინდივიდუალური ძლიერებისკენ.

 

თაღლითური ლიბერტარული  იდეები  ადამიანებს აცდუნებენ მოჩვენებითი თავისუფლებით და შეზღუდვებისგან და მორჩილებისგან განთავისუფლების შესაძლებლობის დაპირებით.

ლიბერტარების  მიერ შექმნილი საზოგადოება სინამდვილეში თავზარდამცემი და შემაძრწუნებელია. ის აძლიერებს უფრო ძლიერებს, უფრო ყბედებს, უფრო უსვინდისოებს.

 

პიროვნებათა აღმზრდელი  ტრადიციული სტრუქტურები ანუ ოჯახი, რელიგია, ერი, სკოლა, რომლებსაც ამავე დროს ჰქონდათ  სუსტებისთვის  გარკვეული ადგილის მიცემის და მათი დაცვის მისია  მასხრად აგდებული, დარბეული და დაქცეულია ლიბერტარების მიერ.

 
L

 

ლიბერტარულ საზოგადოებაში თავისუფალი ინდივიდი კი ბედის ანაბარაა მიგდებული და მარტოა.

ტკბობა ნეტარების  და ყველაფრის  ნებადართულობის, აღვირახსნილობის ამ საზოგადოებაში  უბედურია  სუსტი და შანსის არმქონე.

 

ყირა ყირა  მოსიარულე და ყბედ მოტლიკინე ლიბერტართა  საზოგადოებაში თუ კი ასეთი საზოგადოება მართლაც არსებობს უბედურია ის ვისაც აკლია საკუთარი თავის რწმენა. 

სექსუალური განთავისუფლების საზოგადოებაში ვაი უშნოებს და იმათ ვისაც არა აქვს  პოლიკლეტეს  დორიფორის ფიგურა.

ვაი მოხუცებს და კოჭლებს.

 

ლიბერტარული  და  ნიჰილისტური სულისკვეთება გაბატონდა  კულტურული  წარმოების,პრესის, ტელევიზიის, კინოს,თეატრის,კომიკსების, ინტელექტუალთა   სფეროებში, განსაკუთრებით უნივერსიტეტების პროფესურაში.

იჰილისტურმა  ლიბერტარულმა  იდეებმა დაჯაბნეს კომუნისტური იდეებიც.

 

ლიბერტარული  კონცეფციების  გავრცელების შმდეგ ლიბერტარებმა თანდათანობით დაიკავეს წამყვანი ადგილები პოლიტიკაში, მედიაში, გამომცემლობათა ,ხელოვნების სამყაროებში, საწარმოებში, უნივერსიტეტებში.

პარიზული 1968  წლის  მისის ლიდერებმა  შარლ დე გოლის და ისტორიული,ტრადიციული საფრანგეთის გინებით  გააკეთეს დიდი კარიერა. მათი ბელადი დანიელ კონ ბანდიტი  გაასამართლეს როგორც პედოფილი მაგრამ მაინც არის დიდად პატივცემული ვროპარლამენტარი.

 

. თავისი ეგოტისტური და ნიჰილისტური კონცეფციების  გავრცელებით ლიბერტარებმა  შეძრეს და ყირა ყირა ატარეს ფრანგული  საზოგადოება ისე როგორც ეს არ უქნიათ 1789 წლის რევოლუციონერებს და ინდუსტრიულ რევოლუციას ერთად.

 

ლიბერტარული  რევოლუცია ოთხმაგად საზარალო და მნგრეველი იყო.

ტრადიციული მორალის მოსპობით მან გზა გაუხსნა მოზეიმე ინდივიდუალიზმს.

მან დაარღვია უფლებათა და მოვალეობათა წონასწორობა რაც იყო სოციალური ორგანიზაციის  ერთ-ერთი მთავარი საყრდენი

და ყველაფრის  ცენტრში მოაქცია უსაზღვრო უფლებების მქონე ინდივიდი-მეფე.

მან მოთითხნა  მასხრად აგდებით,ცინიზმით და ავტომატური დაცინვით მოზელილი კოლექტიური მენტალობა.

ლიბერტარულმა  რევოლუციამ აზრი დაუკარგა საზღვრებს  სახელმწიფოებს შორის და ხელი შეუწყო აფრიკელების და აზიელების მასობრივად გადასახლებას ევროპაში რითიც ის მომაკვდინებელ საფრთხეს უქმნის ევროპულ ცივილიზაციას.

კაცმა შეიძლება იფიქროს რომ სწორედ ევროპული ცივილიზაციის მოკვლაა ლიბერტარების მთავარი მიზანი.

ლიბერტარების უმრავლესობას სძულს ევროპული ცივილიზაცია  და მათი თვითკმაყოფილი ღიმილი გაჭირვებით ნიღბავს ამას.

 

ლიბერტარულმა  რევოლუციამ აქამდე შეიძლება მიიყვანოს ადამიანი

 

 

 

http://www.ch-le-vinatier.fr/orspere-samdarra/rhizome/anciens-numeros/rhizome-n54-a-la-frontiere-du-psychisme-la-spiritualite/l-envers-de-la-spiritualite-le-nihilisme-existe

L’envers de la spiritualité : le nihilisme existentiel

Philippe Le Ferrand – Psychiatre coordinateur Equipe Mobile Psychiatrie Précarité Centre hospitalier Guillaume Régnier

 

 

 

 

Guillaume Régnier-ის  საავადმყოფო ცენტრის კოორდინატორი ფსიქიატრი Philippe Le Ferrand, ეგზისტენციალური ნიჰილიზმი

 

ეგზისტენციალური ნიჰილიზმი ანუ nihilisme existentiel არაა  ფილოსოფიური ნიჰილიზმი

 

,  ( ტრანსცენდენტურობის გაქრობის ნიჰილიზმი ნიცშესთან და სარტრთან), ის არაა პოლიტიკური ნიჰილიზმი (ტურგენევი), ის არაა ლიტერატურული ნიჰილიზმი (Céline).

 

ესაა  არსთან და  სამყაროსთან სიახლოვის, სინამდვილესთან კონტაქტის დაკარგვასთან დაკავშირებული ნიჰილიზმი როდესაც ინდივიდი აღარ ცხოვრობს ქვეყნად, მაგრამ კოლონიზებულია მის მიერ.

 

სამყაროსთან  უთანხმოებაში მყოფ ადამიანს აქვს საკუთარ არსებობაზე  და ავტონომიაზე კონტროლის დაკარგვის გრძნობა.

 

არის  გზას  აცდენის, ხეტიალის, ფატალიზმის განცდა.  ესაა დიურკჰაიმის  გაგებით ანომიური უდაბნო,ადამიანი კარგავს გაოცების, აღფრთოვანების უნარებს, სხვას და იმედს.

 

Winnicott-ის თქმით  ნიჰილიზმი არის გარე რეალობისადმი მორჩილება:

«  სამყარო და მისი ყველა ელემენტი აღიარებულია მაგრამ მარტო როგორც ის რასაც უნდა მოერგო, რასაც უნდა შეეგუო.

 

მორჩილება  ინდივიდში იწვევს  ყველაფრის უმნიშვნელობის  იდეასთან დაკავშირებულ საყოველთაო არარაობის განცდას».

 

ეს არაა  დეპრესიის  სიცარიელე, ესაა აბსურდის განცდა.

დეპრესია არის ძალაუფლების, შეძლების კრიზისი:

 

« სიამოვნებით გავაკეთებდი, მაგრამ ვერ ვახერხებ».

ნიჰილიზმი ამის  საწინააღმდეგოდ არის ნების კრიზისი:

ნიჰილისტისთვის  სამყარო ცარიელია, მისი მე ცარიელია, სხვები, ყველა, ყველაფერი უმნიშვნელო არარაობაა და აბა რა და რატომ უნდა გააკეთოს ?  არც არაფერი ღირს ხელის განძრევად და არც ხელის განძრევა ღირს რამედ.

 

 «  ნიჰილისტი არაა ის  ვისაც რაფრის სჯერა.

ნიჰილისტია ის ვისაც არ სჯერა არსებულისა და ვისაც  ენატრება  ის რაც შეიძლებოდა ყოფილიყო.

მაშინ  დიდი დარდია განცდის და გამოცდილების შეუძლებლობა, მოქმედების მნიშვნელობის განცდის დაკარგვა.

ადამიანი დარდობს ცხოვრების, სიცოცხლის აზრის დაკარგვის გამო და მისი ჯავრი ვლინდება ცცინიზმის, სიმწარის, ბოღმის და ყველაფრის მასხრად აგდების სახით.

ეს  უსაგნო დესტრუქტიული ბრაზი გადაიზრდება თვითსაბოტაჟში. ნიჰილისტს სძაგს, ეჯავრება სამყარო და უნდა მისი დანგრევა.

ნიჰილისტი უსასრულოდ ელის რაღაცას და უსასრულოდ იმედგაცრუებულია:

: « მე ვუცდი რაღაცას რაც უნდა მოხდეს ის არ ხდება, მაგრამ მე ისევ მინდა რომ ის მოხდეს».

რაღაცის გაკეთება რაღაცად ეღირებოდა

რაღაცის გაკეთება რამედ რომ ღირდეს.

რამის გაკეთება შეუძლებელია სამყაროში სადაც სუბიექტი უცხოდ გრძნობს თავს.

მთლიანად საზოგადოებაა აბსურდული

 

ნიჰილისტი სიცოცხლის, ცხოვრების ლოღიკიდან გადადის თავის გადარჩენის ლოღიკაზე რათა გადაურჩეს იმედგაცრუებას.

ფსიქიური ცხოვრება დაიყვანება უსიამოვნო, სიამოვნებას და ფანტაზიიას ,მოკლებულ და უმიზნო,პროექტის არმქონ ოპერატიულ ფუნქციონირებაზე.

 

ნიჰილიზმი  ხდება ერთი და იგივე  წრეზე მბრუნავი მნგრეველი ჯანყი რომელიც იწვევს უაზრობაზე და  სიცარიელეზე დარდის დაბრუნებას.

ნიჰილიზმი არაა აქტიური ჯანყი რომელიც რჩება უარყოფის და ამის შედეგად მოქმედების   უნარად.

ნიჰილიზმი არის პასიური ჯანყი « არაფერია საკეთებელის» წინააღმდეგ რასაც ადამიანი მიჰყავს მნგრეველ ფაციფუცამდე ან გაუფასურებული სამყაროსგან განდგომამდე.

« და რისთვის », სამყაროს გაუფასურება ნიჰილისტში იწვევს იმის განცდას რომ თვითონ მასაც არა აქვს არავითარი მნიშვნელობა და ღირებულება. ნიჰილიზმმა ადამიანი ასე თვითმკვლელობამდე  შეიძლება მიიყვანოს.

ნიჰილისტური « და რისთვის » იწვევს  სხვასთან  შეხვედრის გაუფასურებასაც იმიტომ რომ სხვაც უმნიშვნელო,უაზრო არარაობაა.

ნიჰილისტის განცდით ის უაზრო, უმნიშვნელო არარაობა ცხოვრობს ასეთივე უაზრო, უმნიშვნელო არარაობებს შორის

ამას გაგიჟებული ნიჰილისტი  მიჰყავს შეუზღუდავი თავისუფლების მოთხოვნამდე.

გაგიჟებული ნიჰილისტი გაურბის მისი აზრით საზიზღარ,უაზრო, უმნიშვნელო, უღირს კაცობრიობას.

მარტოსული ნიჰილისტი კარგავს ემპათიის, თანაგრძნობის უნარს,რაც აქვს მაკაკასაც, გორილასაც, ძაღლსაც, ვირთხასაც, კარგავს სხვისი ნდობის უნარს.

უკიდურესობამდე მისულ ნიჰილისტს რჩება თრობაში, ნარკომანობაში თავდავიწყება და თვითმკვლელობა. ასეთებით გაივსო დედამიწა მიხაილ გორბაჩოვისთვის ნობელის პრემიის მიცემის მერე.

ნიჰილიზმის ეპიდემიას აქვს მრავალი და ერთმანეთში ჩახლართული მიზეზი.

 

მისი  საწყისია  როგორც  ინდივიდის ნარცისული სისუსტეების ფსიქოპათოლოგიაში ისე  მტრული გარემოსადმი ადაპტატიურ რეაქციაში თუ სოციალური აღიარების დაკარგვაში რაც განსაკუთრებით ჩანს სიღარიბეში და გარიყვაში, მარგინალიზაციაში.

ნიჰილიზმი იძლევა მოძალადე სამყაროსგან ჩამოშორების საშუალებას, მაგრამ ის სპობს სიამოვნების და გაოცების თუ აღტაცების ყოველგვარ შესაძლებლობას. ნიჰილისტს ეძალება იმედგაცრუება, ყველაფრის ზიზღი და ყველაფრის ძაგების სურვილი.

 

ნიჰილიზმი ჩანს  როგორც თანამედროვე სოციალური კავშირის მეტაფორა და  და უბრალოდ სოციალური გარიყვის გამო თავის ცუდად მგრძნობ ადამიანთა ეგზისტენციალური ცუდად ყოფნის გამოხატულება.

ისაა  სოციალური ღირებულებების რწმენის დაკარგვით გამოწვეული კრიზისი.

ისაა  გართობას, უსაზღვრო გართობას,მოხმარებას,ლოთობას და ნარკომანიას გადაყოლილ საზოგადოებასთან ადაპტაციის უსაზღვრო ძალისხმევის, დროის დაჩქარების, კოლექტიური საზღვრების და მიზნის დაკარგვის  შედეგი.

ნიჰილიზმი  სვამს ადაპტაციის  საკითხს მაშინ როდესაც ის არის ტირანია რომელიც აღარ ემსახურება სიცოცხლეს, ცხოვრებას.

ისაა  რეაქცია « ნასწავლ უძლურებაზე»  რომელიც ახასიათებს « ეგზისტენციალურად დაქანცულ და დაუძლურებულ ინდივიდს» როდესაც მას აღარ ძლუძს თავისი ენერგიის და ცხოვრების წარმართვა რაღაც ვარგისი,მაღალი მიზნისკენ.

ის აღარაა « ტრანსცენდენტური უნარიანი სუბიექტი » რომელიც ჩართულია მის გარემომცველ აზრიან სამყაროში.

ის  არაა სოციალური მეობა  რაცაა  სხვა, საზოგადოებაში ცხოვრების სამსახურში მდგარი მეობის აგება.

ისაა  აბსურდულ  სამყაროში არსებული არარობის შთაბეჭდილების შემქნელი არამეობა. ისაა მუზილის უსახური ადამიანი(l’homme sans qualité de Musil.):

ურწმუნოებით ტანჯულმა  რა თქმა უნდა შეიძლება მონახოს პათოლოგიური გადაწყვეტები,მაგ. ტოტალიტარულ სექტებში გაწევრიანება რომლებიც მომხიბლავ ილუზიებს სთავაზობენ რწმენის მსურველს.

 

ბევრად  უფრო  გავრცელებული  გადაწყვეტილებაა შვების ძიება ლოთობაში, ნარკომანიაში.

ჰარვარდის პროფესორი ტიმოტი ლირი ანიმისტური კულტურის მსგავსად ბიტნიკებს და მომავალ ჰიპებს, მთელი მსოფლიოს ახალგაზრდობას სულიერების შემცვლელად სთავაზობდა ჰალუცინაციების მომგვრელ სუბსტანციებს, უძლიერეს ნარკოტიკ ლსდს.

ტოქსიკური სიმთვრალე ფაქტიურად არის საზოგადოდ სიმთვრალის ერთი ფორმა (არის მისტიკური სიმთვრალე, სასიყვარულო, ესთეტიკური, გრძნობიერი სიმთვრალეები).

სიმთვრალე ცნობიერების შეცვლის მცდელობებით დამატებით განზომილებას აძლევს არსებობას.

ის ანთავისუფლებს ადამიანს სოციალური შეზღუდვების მორჩილებისგან, ის იძლევა ძალას, სიცოხლის უნარს და ამით უსიამოვნო მდგომარეობიდან თავის დაღწევის საშუალებას.

ის იძლევა მიწიერი სიმძიმისგან თავის დაღწევის და თავდავიწყების საშუალებას.

მისი წყალობით ეგზისტენციური ნიჰილიზმით გატანჯული ინდივიდი აღმოაჩენს აბსოლუტურ გადაწყვეტას რომელიც მას ბოლოს  და ბოლოს აძლევს საკუთარი მეობის დაბრუნების და ღვთაებრივთან ვშირის აღდგენის ძალიან ხშშირად ილუზორულ საშუალებას.

 

მაგრამ მეტისმეტი რეტისრეტიო არის ოვერდოზები და სიკვდილი.

ოვერდოზებით დაღუპული ევროპელების და ამერიკელების სია უსასრულოა.

 

საბედნიეროდ ტანჯულ ნიჰილისტს შეიძლება შეხვდეს თანამგრძნობი  ადამიანი, თერაპევტი, ექიმი თუ სხვა რომელიც იძლევა იცოცხლისთვის, ცხოვრებისთვის აზრის დაბრუნების საშუალებას.

 

ლიბერტარულ ნიჰილისტური რევოლუციით გაგიჟებულს შველის თანაგრძნობის უნარის მქონე ადამიანი და ასეთებისგან შემდგარი საზოგადოება.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s