ევროპელები ნიცშეს წინააღმდეგ 1

უკვე XIX. საუკუნეში. რუსი მოაზროვნეები. და მწერლები, მაგალითად დოსტოევსკი, ბევრს. ფიქრობდნენ 
ანტიქრისტეზე.  XX  საუკუნეში ანტიქრისტეზე ბევრს ფიქრობდა. რუსი ვლადიმირ სოლოვიოვი.
 
 

​„ ვიღაც მოვა…„. 1891. წლის შიმშილმა. მრავალი ადამიანი მოკლა რუსეთის იმპერიის მრავალ პროვინციაში. საზოგადოება. შიშობდა. იმაზე. რომ ჩინეთი და იაპონია. გაერთიანდებოდნენ ყველაფრის ამაოხრებელ პანმონღოლიზმად. XIX საუკუნის. ბოლოს რუსეთის. საზოგადოება. უფრო და. უფრო ირეოდა სულიერად.  

ხოდა. დოსტოევსკის. მეგობარმა, დიდმა რუსმა მოაზროვნე ვლადიმირ სოლოვიოვმა// 1853-1900//
 ეს ჩათვალა მომასწავებელ, მაუწყებელ ნიშნებად.
 
უფრო. და უფრო შეშფოთებულმა სოლოვიოვმა 1897. წელს თავის მეგობარ Weliezko-ს მისწერა შემდეგი: 
 
„ მეფობს არეულობა, ძილი აღარაა იგივე: რაღაც მოხდა, ვიღაც მოვა…„
„შენ მიხვდები ვინ „, მე ვლაპარაკობ თვითონ ანტიქრისტეზე.
 
ესე ტექსტი ფრანგულად, რუსულად ჯერ ვერ ვიპოვე, პარდონ.
 

«  La pagaille règne,
Le sommeil n’est plus le même  :
Quelque chose arrive,
Quelqu’un va venir…  »

«  Tu devines que par ce “ Quelqu’un ”, j’entends l’Antéchrist lui-même.  »

—————————————————————————

დოსტოევსკი და  სოლოვიოვი ანტიქრისტეზე. ფიქრობდნენ იმიტომ რომ რუსეთის ამქოთებელ რევოლუციურ მოძრაობაში ისინი ხედავდნენ სამყაროს ღმერთის. გარეშე, მარტო საკუთარი ადამიანური ძალებით ხსნის სურვილს.

გიჟურ. სურვილს. XX საუკუნის. ტოტალიტარიზმებმა დაგვანახეს. თუ რა. საშინელებათა. ჩაუდგება ადამიანთა მამოძრავებელ ძალად გადაქცეულ ამ სურვილს.

ანტიქრისტეზე. ფიქრობდა ნიცშეც.

1888 წელს ნიცშემ დაამთავრა  „ ანტიქრისტე „ ასეთი ბრძანებით :

„ სასიკვდილო, ბოლომდე ომი ქრისტიანობის წინააღმდეგ „ //ფრანგულად „Guerre à mort contre le christianisme, Friedrich nietzsche, L’Antéchrist, 1967,გვ. 115//.

მანამდე, 1881 წელს,  თავის ნაშრომში „ მხიარული ცოდნა „ // Gay Savoir// ნიცშემ განაცხადა რომ „ღმერთი მოკვდა „. 

1887. წელს. კი ნაშრომში „ მორალის გენეალოგია „ // Généalogie de la morale // ნიცშემ ხოტბა შეასხა  ძალის, ძალაუფლების სიყვარულს, ძალისკენ, ძალაუფლებისკენ სწრაფვას.

ღმერთის  სიკვდილი, ომი ქრისტიანობის წინააღმდეგ, სწრაფვა ძალისკენ და ძლიერებისკენ.

ნიცშე ამბობს. რომ. სიცოცხლე მრავალფეროვენია, ძლიერია, და დასავლეთი კი პლატონიდან მოყოლებული, განსაკუთრებით კი ქრისტიანობა, საზოგადოდ მონოთეიზმები უმაღლეს არსად და ყველაფრის შემოქმედად. ერთადერთი. ღმერთის გამოცხადებით კლავენ სიცოცხლეს.

მაშ, ნიცშეს უნდოდა პლატონის, პლატონიზმის, მონოთეიზმების, ქრისტიანობის თავიდან მოშორება და ღმერთის. სიკვდილის დროის დადომა.

გმადლობთ, ეხლა ვცხოვრობთ სწორედ ღმერთის სიკვდილის და კგბს გენერალი ალიევის კერპის აღმართვის დროში.

ნიცშეს აზრით ეხლა უფრო თავისუფლები, უფრო ღონიერები, უფრო ძლიერები უნდა ვიყოთ.

არა. და  ასე. არაა. 

ჩვენი სამყარო, ღმერთის სიკვდილის სამყარო, ცარიელი სამყაროა. 

როდესაც ღმერთი არსებობს ხილულ,მატერიალურ სამყაროს აორმაგებს  მის მიღმა არსებული უხილავი სამყარო. სიცოცხლე არ მთავრდება იმით რასაც ვხედავთ. ამიტომ მისი განსრულებისთვის ადამიანს სჭირდება ძალისხმევა მის გადასალახავად. 

როდესაც ღმერთი აღარაა აღარაა არც უხილავი სამყარო  და ყველაფერი დაიყვანება ხორცზე, სხეულზე, უტვინო, სვინდისო, უსულო ატომების და მოლეკულების მექანიკურ მოძრაობაზე.

ამ დროს ჩვენ ვვარდებით იმაში რასაც ცნობილი ფრანგი მოაზროვნე Gilles Lipovetsky  უწოდებს. სიცარიელის. ხანას, ხანას როდესაც აღარ ვსვამთ კითხვებს.

მეტაფიზიკური კითხვები გაქრა.

მეტაფიზიკურად არაა არაფერი და რატომ უნდა დავსვათ კითხვები?

რატომ უნდა ვეძებოთ რამე როცა არაფერია საპოვნი?

ეხლა ვცხოვრობთ დექრისტიანიზებულ თუ ვიღაცეების მიერ ძალით დექრისტიანიზებულ ხანაში.

ნიცშეს მტკიცებით. ეხლაც უფრო თავისუფლები, უფრო ცოცხლები, უფრო ღონიერები და უფრო ძლიერები უნდა ვიყოთ ვიდრე იყვნენ ვთქვათ პარიზის ღვთისმშობლის ტაძრის მშენებლები. მაგრამ არა ვართ. ნიცშეს პროგნოზი არ ახდა.

როდესაც  ქრისტიანობა არსებობს  ქრისტეს აღდგომა გვეუბნება. რომ სიცოცხლე უფრო ძლიერია სიკვდილზე, რომ სიცოცხლე ამარცხებს სიკვდილს. ეს არსებობას აძლევს დიდ ღონეს და ძალას. 

როდესაც ქრისტიანობა აღარ არსებობს ყველაფერი  მთავრდება აიკვდილით და. გვინდა თუ არა არის სიმწარე. სიმწარე კი არ გვაძლევს კარგად ცხოვრების საშუალებას. ამიტომ ვერ ვართ ცოცხლები, ძლიერები, ღონიერები და მხიარულები. 

ნიცშე ფიქრობდა. რომ ტრაღიკული ამხიარულებს. პოსტთანამედროვე დღევანდელობა არ ქმნის დდად მხიარული რამის შთაბეჭდილებას.  მისი მწარე ხითხითი არაა ნამდვილი სიცილი.

დღევანდელობა ხოტბას ასხამს და. განადიდებს მეობის, ინდივიდუალური მეობის გამოკვეთას და ღონიერებისკენ, ძლიერებისკენ სწრაფვას. 

ყოველი ჩვენგანი უნდა იყოს ძლიერი, ღონიერი მე. ასე არაა. და ყველაფერი მთავრდება ნარცისული ჰიპერინდივიდუალიზმის გავრცელება-განვითარებით. 

Gilles. Deleuze  ამბობს. რომ დღევანდელი ინდივიდი არის თავის მეში მცხოვრები და არსებობის ზედაპირზე უკომპლექსოდ მოტივტივე შიზოიდი ინდივიდი. // Gilles Deleuze,Félix Guattari, Mille Plateaux,1980 //.

სინამდვილეში დღევანდელი ადამიანი არის ინდივიდი რომელსაც არ შეუძლია რაღაცის ნაკლებობის ატანა და რომელიც ეცემა პირველივე უკმაყოფილებისას.

ნიცშეს მიერ ნაქადაგევი. ღმერთის. სიკვდილის, ქრისტიანობასთან ომის და საკუთარი მეს გამოკვეთის. ღირებულებებმა გაიმარჯვეს და მივედით იქამდე რომ პროფესორი თენგიზ სიგუა საბჭოთა ტანკით ანგრევს თავისი შვილების ქვეყნის დედაქალაქს და ხელოვანები კალაშნიკოვებით ჟლეტენ თანამემამულეებს.

ეს არაა წარმატება. ასეთი რამეები საუკეთესო შემთხვევაში აჩენს დარდს, ნაღველს და მოცახცახე ნარცისიზმს და არა. დაპირებულ სიცოცხლეს, ღონეს და ძალას. 

ნიცშე შეცდა და დღევანდელობა იმეორებს ამ შეცდომას, აქედანაა ეს მარცხი. 

როდესაც ნიცშემ მოახდინა პლატონის და მონოთეიზმთა ღმერთის და ქრისტიანობის დიაბოლიზაცია და განადიდა სწრაფვა ღონისკენ და ძალისკენ მას ვერ წარმოედგინა ის რაც ჩვენ აღმოვაჩინეთ. 

  როდესაც. ღმერთი აღარაა. და. ყველაფერი შეიძლება ან დაშვებულია ჩნდება სამყაროს ახალი წესრიგი და არა თავისუფლება. 

  ჩნდება საკუთარი თავის ღმერთად გამომცხადებელი ტიპის სამყარო. ამ ტიპს კი უნდა არსებობის ტოტალური გაკონტროლება და დამორჩილება.

ნიცშესთვის. სასურველი ანტიქრისტე მჩაგვრელი დესპოტია და არა განმანთავისუფლებელი.

ეს. გაიგეს დოსტოევსკიმ და სოლოვიოვმა. 

როდესაც ღმერთი არსებობს მისი ადგილი დაკავებულია და ვერანაირი ტიპი ვერ გამოაცხადებს თავს ღმერთად.

მაგრამ როდესაც ღმერთი არაა უტვინო და უნამუსო ადამიანი  გადაიქცევა ქედმაღალ თავხედად

უკვე XIX. საუკუნეში. რუსი მოაზროვნეები. და მწერლები, მაგალითად დოსტოევსკი, ბევრს. ფიქრობდნენ 
ანტიქრისტეზე.  XX  საუკუნეში ანტიქრისტეზე ბევრს ფიქრობდა. რუსი ვლადიმირ სოლოვიოვი.
 
 
Vladimir Soloviev sut discerner les signes avant-coureurs de la venue de l’Antéchrist, en qui se manifestera le mystère d’iniquité. Ce sera un homme se dissimulant sous les traits mêmes du Christ et caricaturant son œuvre de réconciliation universelle.
Nouveautés Éditeurs, site d’annonces par les éditeurs, producteurs, distributeurs des livres et documents à paraître ou récemment parus – Annonce
nouveautes-editeurs.bnf.fr

​„ ვიღაც მოვა…„. 1891. წლის შიმშილმა. მრავალი ადამიანი მოკლა რუსეთის იმპერიის მრავალ პროვინციაში. საზოზაგოდოება. შიშობდა. იმაზე. რომ ჩინეთი და იაპონია. გაერთიანდებოდნენ ყველაფრის ამაოხრებელ პანმონღოლიზმად. XIX საუკუნის. ბოლოს რუსეთის. საზოგადოება. უფრო და. უფრო ირეოდა სულიერად.  

ხოდა. დოსტოევსკის. მეგობარმა, დიდმა რუსმა მოაზროვნე ვლადიმირ სოლოვიოვმა// 1853-1900//
 ეს ჩათვალა მომასწავებელ, მაუწყებელ ნიშნებად.
 
უფრო. და უფრო შეშფოთებულმა სოლოვიოვმა 1897. წელს თავის მეგობარ Weliezko-ს მისწერა შემდეგი: 
 
„ მეფობს არეულობა, ძილი აღარაა იგივე: რაღაც მოხდა, ვიღაც მოვა…„
„შენ მიხვდები ვინ „, მე ვლაპარაკობ თვითონ ანტიქრისტეზე.
 
ესე ტექსტი ფრანგულად, რუსულად ჯერ ვერ ვიპოვე, პარდონ.
 

«  La pagaille règne,
Le sommeil n’est plus le même  :
Quelque chose arrive,
Quelqu’un va venir…  »

«  Tu devines que par ce “ Quelqu’un ”, j’entends l’Antéchrist lui-même.  »

—————————————————————————

დოსტოევსკი და  სოლოვიოვი ანტიქრისტეზე. ფიქრობდნენ იმიტომ რომ რუსეთის ამქოთებელ რევოლუციურ მოძრაობაში ისინი ხედავდნენ სამყაროს ღმერთის. გარეშე, მარტო საკუთარი ადამიანური ძალებით ხსნის სურვილს.

გიჟურ. სურვილს. XX საუკუნის. ტოტალიტარიზმებმა დაგვანახეს. თუ რა. საშინელებათა. ჩაუდგება ადამიანთა მამოძრავებელ ძალად გადაქცეულ ამ სურვილს.

ანტიქრისტეზე. ფიქრობდა ნიცშეც.

1888 წელს ნიცშემ დაამთავრ  „ ანტიქრისტე „ ასეთი ბრძანებით :

„ სასიკვდილო, ბოლომდე ომი ქრისტიანობის წინააღმდეგ „ //ფრანგულად „Guerre à mort contre le christianisme, Friedrich nietzsche, L’Antéchrist, 1967,გვ. 115//.

მანამდე, 1881 წელს,  თავის ნაშრომში „ მხიარული ცოდნა „ // Gay Savoir// ნიცშემ განაცხადა რომ „ღმერთი მოკვდა „. 

1887. წელს. კი ნაშრომში „ მორალის გენეალოგია „ // Généalogie de la morale // ნიცშემ ხოტბა შეასხა  ძალის, ძალაუფლების სიყვარულს, ძალისკენ, ძალაუფლებისკენ სწრაფვას.

ღმერთის  სიკვდილი, ომი ქრისტიანობის წინააღმდეგ, სწრაფვა ძალისკენ და ძლიერებისკენ.

ნიცშე ამბობს. რომ. სიცოცხლე მრავალფეროვენია, ძლიერია, და დასავლეთი კი პლატონიდან მოყოლებული, განსაკუთრებით კი ქრისტიანობა, საზოგადოდ მონოთეიზმები უმაღლეს არსად და ყველაფრის შემოქმედად. ერთადერთი. ღმერთის გამოცხადებით კლავენ სიცოცხლეს.

მაშ, ნიცშეს უნდოდა პლატონის, პლატონიზმის, მონოთეიზმების, ქრისტიანობის თავიდან მოშორება და ღმერთის. სიკვდილის დროის დადომა.

გმადლობთ, ეხლა ვცხოვრობთ სწორედ ღმერთის სიკვდილის და კგბს გენერალი ალიევის კერპის აღმართვის დროში.

ნიცშეს აზრით ეხლა უფრო თავისუფლები, უფრო ღონიერები, უფრო ძლიერები უნდა ვიყოთ.

არა. და  ასე. არაა. 

ჩვენი სამყარო, ღმერთის სიკვდილის სამყარო, ცარიელი სამყაროა. 

როდესაც ღმერთი არსებობს ხილულ,მატერიალურ სამყაროს აორმაგებს ხი მის მიღმა არსებული უხილავი სამყარო. სიცოცხლე არ მთავრდება იმით რასაც ვხედავთ. ამიტომ მისი განსრულებისთვის ადამიანს სჭირდება ძალისხმევა მის გადასალახავად. 

როდესაც ღმერთი აღარაა აღარაა არც უხილავი სამყარო  და ყველაფერი დაიყვანება ხორცზე, სხეულზე, უტვინო, სვინდისო, უსულო ატომების და მოლეკულების მექანიკურ მოძრაობაზე.

ამ დროს ჩვენ ვვარდებით იმაში რასაც ცნობილი ფრანგი მოაზროვნე Gilles Lipovetsky  უწოდებს. სიცარიელის. ხანას, ხანას როდესაც აღარ ვსვამთ კითხვებს.

მეტაფიზიკური კითხვები გაქრა.

მეტაფიზიკურად არაა არაფერი და რატომ უნდა დავსვათ კითხვები?

რატომ უნდა ვეძებოთ რამე როცა არაფერია საპოვნი?

ეხლა ვცხოვრობთ დექრისტიანიზებულ თუ ვიღაცეების მიერ ძალით დექრისტიანიზებულ ხანაში.

ნიცშეს მტკიცებით. ეხლაც უფრო თავისუფლები, უფრო ცოცხლები, უფრო ღონიერები და უფრო ძლიერები უნდა ვიყოთ ვიდრე იყვნენ ვთქვათ პარიზის ღვთისმშობლის ტაძრის მშენებლები. მაგრამ არა ვართ. ქრისტეს პროგნოზი არ ახდა.

როდესაც  ქრისტიანობა არსებობს  ქრისტეს აღდგომა გვეუბნება. რომ სიცოცხლე უფრო ძლიერია სიკვდილზე, რომ სიცოცხლე ამარცხებს სიკვდილს. ეს არსებობას აძლევს დიდ ღონეს და ძალას. 

როდესაც ქრისტიანობა აღარ არსებობს ყველაფერი  მთავრდება აიკვდილით და. გვინდა თუ არა არის სიმწარე. სიმწარე კი არ გვაძლევს კარგად ცხოვრების საშუალებას. ამიტომ ვერ ვართ ცოცხლები, ძლიერები, ღონიერები და მხიარულები. 

ნიცშე ფიქრობდა. რომ ტრაღიკული ამხიარულებს. პოსტთანამედროვე დღევანდელობა არ ქმნის დდად მხიარული რამის შთაბეჭდილებას.  მისი მწარე ხითხითი არაა ნამდვილი სიცილი.

დღევანდელობა ხოტბას ასხამს და. განადიდებს მეობის, ინდივიდუალური მეობის გამოკვეთას და ღონიერებისკენ, ძლიერებისკენ სწრაფვას. 

ყოველი ჩვენგანი უნდა იყოს ძლიერი, ღონიერი მე. ასე არაა. და ყველაფერი მთავრდება ნარცისული ჰიპერინდივიდუალიზმის გავრცელება-განვითარებით. 

Gilles. Deleuze  ამბობს. რომ დღევანდელი ინდივიდი არის თავის მეში მცხოვრები და არსებობის ზედაპირზე უკომპლექსოდ მოტივტივე შიზოიდი ინდივიდი. // Gilles Deleuze,Félix Guattari, Mille Plateaux,1980 //.

სინამდვილეში დღევანდელი ადამიანი არის ინდივიდი რომელსაც არ შეუძლია რაღაცის ნაკლებობის ატანა და რომელიც ეცემა პირველივე უკმაყოფილებისას.

ნიცშეს მიერ ნაქადაგევი. ღმერთის. სიკვდილის, ქრისტიანობასთან ომის და საკუთარი მეს გამოკვეთის. ღირებულებებმა გაიმარჯვეს და მივედით იქმდე რომ პროფესორი თენგიზ სიგუა საბჭოთა ტანკით ანგრევს თავისი შვილების ქვეყნის დედაქალაქს და ხელოვანები კალაშნიკოვებით ჟლეტენ თანამემამულეებს.

ეს. არაა. წარმატება. ასეთი რამეები საუკეთესო შენთხვევაში აჩენს დარდს, ნაღველს და მოცახცახე ნარცისიზმს და არა. დაპირებულ სიცოცხლეს, ღონეს და ძალას. 

ნიცშე შეცდა და დღევანდელობა იმეორებს ამ შეცდომას, აქედანაა ეს მარცხი. 

როდესაც ნიცშემ მოახდინა პლატონის და მონოთეიზმთა ღმერთის და ქრისტიანობის დიაბოლიზაცია და განადიდა სწრაფვა ღონისკენ და ძალისკენ მას ვერ წარმოედგინა ის რაც ჩვენ აღმოვაჩინეთ. 

  როდესაც. ღმერთი აღარაა. და. ყველაფერი შეიძლება ან დაშვებულია ჩნდება სამყაროს ახალი წესრიგი და არა თავისუფლება. 

  ჩნდება საკუთარი თავის ღმერთად გამომცხადებელი ტიპის სამყარო. ამ ტიპს კი უნდა არსებობის ტოტალური გაკონტროლება და დამორჩილება.

ნიცშესთვის. სასურველი ანტიქრისტე მჩაგვრელი დესპოტია და არა განმანთავისუფლებელი.

ეს. გაიგეს დოსტოევსკიმ და სოლოვიოვმა. 

როდესაც ღმერთი არსებობს მისი ადგილი დაკავებულია და ვერანაირი ტიპი ვერ გამოაცხადებს თავს ღმერთად.

მაგრამ როდესაც ღმერთი არაა უტვინო და უნამუსო ადამიანი  გადაიქცევა ქედმაღალ თავხედად და საკუთარ თავს გამოაცხადებს ღმერთად.

დღევანდელობა ასეთი ქედმაღალი და თავხედი უტვინო და უნამუსო ტიპის დიქტატურა და დესპოტიაა და არა თავისუფლება.

ამას. ფრანგებს. ფრანგულად ეუბნება 1953. წელს. დაბადებული ფრანგი ფილოსოფოსი, მწერალი და ამავე დროს მართლმადიდებელი თეოლოგი  Bertrand Vergely. ისაა ნიცშეანობასთან და დღევანდელ უტვინობასთან მებრძოლი ერთ-ერთი ევროპელი, გაუმარჯოს.

იხ. მისი წიგნი Transhumanisme : la grande illusion // ტრaნსჰუმანიზმი: დიდი ილუზია // და ბევრად მეტს გაიგებთ.

Nouveautés Éditeurs, site d’annonces par les éditeurs, producteurs, distributeurs des livres et documents à paraître ou récemment parus – Annonce
nouveautes-editeurs.bnf.fr
Dans son livre Retour à l’émerveillement, sorti en 2010, le philosophe Bertrand Vergely reste étonné de la vie. Pour ce croyant orthodoxe, l’émerveillement est l’expression d’une foi profonde. La vie, traversée par la mort et la souffrance, n’en finit pas de jaillir.

 

Méphistophélès affirme, dans le Faust de Goethe : « il serait mieux que rien n’existât, car tout ce qui existe est digne d’être détruit ».

 

და საკუთარ თავს გამოაცხადებს ღმერთად.

დღევანდელობა ასეთი ქედმაღალი და თავხედი უტვინო და უნამუსო ტიპის დიქტატურა და დესპოტიაა და არა თავისუფლება.

ამას. ფრანგებს. ფრანგულად ეუბნება 1953. წელს. დაბადებული ფრანგი ფილოსოფოსი, მწერალი და ამავე დროს მართლმადიდებელი თეოლოგი  Bertrand Vergely. ისაა ნიცშეანობასთან და დღევანდელ უტვინობასთან მებრძოლი ერთ-ერთი ევროპელი, გაუმარჯოს.

იხ. მისი წიგნი Transhumanisme : la grande illusion // ტრaნსჰუმანიზმი: დიდი ილუზია // და ბევრად მეტს გაიგებთ.

 est un essayiste français. Il est normalienagrégé de philosophie, professeur en khâgne et est aussi théologien orthodoxe2.

 

Méphistophélès affirme, dans le Faust de Goethe : « il serait mieux que rien n’existât, car tout ce qui existe est digne d’être détruit ».

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s